Centrum proti hybridním hrozbám  

Přejdi na

Státní služba  


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Pilotní ověření standardizace – Agenda A121: Živnostenské podnikání

Informace o projektu, cílech a aktuality o projektu 

Popis projektu

Cílem projektu je stanovit a ověřit možnost způsobu financování agendy živnostenského podnikání podle procesně a nákladově orientovaného standardu.

Analýza aktuálního stavu veřejné správy, odkazovaná v Usnesení vlády č. 924/2011 konstatuje kladné i záporné charakteristiky současného financování přenesené působnosti a navrhuje novou variantu jejího financování. Uvedené usnesení uložilo úkol ověřit možnosti financování přeneseného výkonu státní správy prostřednictvím standardů na vybrané agendě. Současné financování výkonu agend veřejné správy je zajišťováno pouze na základě empirického odhadu a zvyklostí příslušných orgánů veřejné moci - stát poskytuje obcím a krajům příspěvek na plnění úkolů v přenesené působnosti. Tato skutečnost by se do budoucna měla změnit. Usnesení vlády č. 680/2014 ke Strategickém rámci rozvoje veřejné správy České republiky pro období 2014 – 2020 a o zřízení Rady vlády pro veřejnou správu nepřímo ukládá gestorovi agendy veřejné správy povinnost vytvořit standard agendy. Tento standard bude v budoucnu podmínkou pro její financování.

Vytvořením standardu dojde k optimálnímu nastavení výkonu konkrétních procesů zpracované agendy. Standard bude zpracován na základě procesního modelu a konkrétních dat, získaných v rámci měření (sběru dat). Budou stanoveny minimální parametry pro její výkon (tj. jaké procesní úkony, v jakém čase, v jaké kvalitě).

Popsanou a standardizovanou agendu je pak možné řídit, ať už v podrobném detailu, jako je časová a personální náročnost vykonávané agendy, nebo v potřebném manažerském nadhledu v kontextu celého úřadu včetně jejího výkonu ve všech úrovních - obec, kraj, orgány státní správy.

Aby vytvořený standard agendy A121 a metodika pro tvorbu standardů veřejné správy co nejpřesněji odrážely reálný výkon agendy, bude na vybraných živnostenských úřadech v rámci tohoto projektu získán dostatečně velký soubor relevantních údajů a dat. Projekt předpokládá, že bude vybráno cca 20 - 30 živnostenských úřadů (OVM). U těchto úřadů bude provedeno i pilotní ověření navržených postupů při financování agendy podle nově vzniklého, procesně a nákladově orientovaného standardu.
 

 

ESF OPLZZ


Odbor eGovernmentu, 27. května 2015

vytisknout  e-mailem