Národní plán obnovy  

Přejdi na

Národní plán obnovy  


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

VÝBĚROVÉ ŘÍZENÍ - na obsazení služebního místa vedoucí oddělení metodiky a kontroly; služební místo je zařazeno v odboru fondů Evropské unie v oblasti vnitřních věcí

Platné do 15. 5. 2020, PT 14, č. j.: MV-66402-3/SST-2020 

OZNÁMENÍ O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ
na obsazení služebního místa
vedoucí oddělení metodiky a kontroly;
služební místo je zařazeno v odboru
fondů Evropské unie v oblasti vnitřních věcí
 

     V Praze dne 24. dubna 2020
Č. j.: MV-66402-3/SST-2020
 

Státní tajemník v Ministerstvu vnitra, jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě (dále jen „zákon“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo vedoucí oddělení metodiky a kontroly v odboru fondů Evropské unie v oblasti vnitřních věcí, ID 30356289, v oborech služby „3. Audit, 38. Společné evropské politiky podpory a pomoci a evropské strukturální, investiční a obdobné fondy“.

Služba na tomto služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu neurčitou. Předpokládaným termínem nástupu do služby na služební místo je červen 2020.

Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k zákonu do 14. platové třídy. Místem výkonu služby je Praha.

Výkon služby na služebním místě zahrnuje především koordinaci a metodické usměrňování realizace politiky vnitřních věcí v České republice v rámci národních programů Azylového, migračního a integračního fondu, Fondu pro vnitřní bezpečnost a Nástroje pro finanční podporu správy hranic a víz (dále jen „AMIF, ISF a BMV); zajišťování koncepční a metodologické činnosti v oblasti identifikace, evidence a hlášení nesrovnalostí, včetně koordinace aktivit lokálního kontaktního bodu AFCOS a komunikace s Evropským úřadem pro boj proti podvodům OLAF v případech AMIF, ISF a BMVI za Českou republiku; zajišťování vytváření koncepce a metodické usměrňování systému finanční a operační kontroly AMIF, ISF a BMVI v České republice a koordinace provádění auditů finančních prostředků národních programů včetně zajišťování součinnosti při kontrolách a auditech ze strany odboru interního auditu a kontroly, auditního orgánu Ministerstva financí, Evropské komise, Evropského účetního dvora, Nejvyššího kontrolního úřadu a podpora při výkonu jejich činností; koordinaci a metodické usměrňování problematiky zadávání veřejných zakázek v rámci AMIF, ISF a BMVI včetně zajišťování provádění kontroly zadávání veřejných zakázek příjemců finanční podpory v rámci AMIF, ISF a BMVI; koordinaci finančního řízení národního programu včetně tvorby a aktualizace systému finančních toků implementovaných fondů EU v oblasti vnitřních věcí; koordinaci a zajišťování ukládání dokumentace vztahující se ke spravovaným oblastem dle příslušných pravidel; řízení a kontrola výkonu služby státních zaměstnanců příp. zaměstnanců oddělení metodiky a kontroly; zastupování odpovědného orgánu v rezortních a mezirezortních skupinách, na oficiálních i neformálních zahraničních a tuzemských jednáních k problematice AMIF, ISF a BMVI.

Posuzovány budou žádosti[1]o přijetí do služebního poměru a jmenování na služební místo představeného nebo žádosti o jmenování na služební místo představeného (dále jen „žádost“) podané ve lhůtě do 15. května 2020, tj. v této lhůtě zaslané služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu státního tajemníka v Ministerstvu vnitra, Ministerstvo vnitra, Nad Štolou 3, P. O. BOX 95, 170 34 Praha 7, nebo osobně podané do podatelny Ministerstva vnitra na výše uvedené adrese. Žádost
lze podat rovněž v elektronické podobě s uznávaným elektronickým podpisem na elektronickou adresu služebního úřadu (posta@mvcr.cz) nebo prostřednictvím veřejné datové sítě do datové schránky (ID datové schránky: krk34e3).

Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí býti označena slovy: „Neotevírat“ a slovy „vedoucí oddělení metodiky a kontroly v odboru fondů Evropské unie v oblasti vnitřních věcí.

Výběrového řízení na výše uvedené služební místo se v souladu se zákonem může zúčastnit žadatel/ka, který/á:


1) splňuje základní předpoklady stanovené zákonem, tj.:

  1. je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru;
    Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta první zákona dokládá příslušnými listinami, tj. průkazem totožnosti. Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 2 zákona doložit pouze písemné čestné prohlášení o státním občanství[2] popř. prostou kopii průkazu totožnosti; uvedenou listinu je žadatel/ka v takovém případě povinen/na doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru;  
  2. dosáhl věku 18 let [§ 25 odst. 1 písm. b) zákona];
  3. je plně svéprávný [§ 25 odst. 1 písm. c) zákona];
    Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta šestá zákona dokládá písemným čestným prohlášením[3];
  4. je bezúhonný [§ 25 odst. 1 písm. d) zákona];
    Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta druhá zákona dokládá výpisem z evidence Rejstříku trestů, který nesmí být starší než 3 měsíce. Pokud žadatel/ka do žádosti poskytne údaje nutné k obstarání výpisu z evidence Rejstříku trestů[4], není již povinen/a výpis z evidence Rejstříku trestů doložit, neboť si ho služební orgán vyžádá na základě poskytnutých údajů přímo od Rejstříku trestů; 
  5. dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo [§ 25 odst. 1 písm. e) zákona], tj. vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu;
    Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta první zákona dokládá příslušnými listinami, tj. originálem nebo úředně ověřenou kopií dokladu o dosaženém vzdělání (vysokoškolského diplomu). Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 2 zákona doložit pouze písemné čestné prohlášení o dosaženém vzdělání[5]; uvedenou listinu v takovém případě je nutné doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru;
  6. má potřebnou zdravotní způsobilost [§ 25 odst. 1 písm. f) zákona];
    Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 3 zákona dokládá písemným čestným prohlášením[6]. U nejvhodnější/ho žadatele/ky vybrané/ho podle § 28 odst. 2 nebo 3 zákona služební orgán ověří splnění tohoto předpokladu zajištěním vstupní lékařské prohlídky podle zákona o specifických lékařských službách;

    Požadavky stanovené podle § 25 odst. 5 zákona a služebním předpisem služebního orgánu:
     
  7. splňuje požadavek stanovený podle § 25 odst. 5 písm. b) zákona a společném služebním předpisem náměstka ministra vnitra pro státní službu a státního tajemníka v Ministerstvu vnitra č. 39/2019, kterým se stanoví požadavky na služební a pracovní místa na Ministerstvu vnitra, ve znění pozdějších předpisů, přístupu k utajované informaci podle zákona č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, ve znění pozdějších předpisů, na stupně utajení „Vyhrazené“;

    Splnění tohoto požadavku se dokládá originálem nebo úředně ověřenou kopií platného Oznámení fyzické osoby na stupeň utajení „Vyhrazené“, popřípadě i originálem nebo úředně ověřenou kopií platného Osvědčení fyzické osoby na stupeň utajení „Důvěrné“ nebo „Tajné, Přísně tajné“. Nedoložení tohoto dokladu není důvodem pro vyřazení žádosti podle § 27 odst. 2 zákona. Pokud žadatel/ka nedisponuje příslušným dokladem a zároveň jeho/její žádost nebude z jiných důvodů vyřazena postupem podle § 27 odst. 2 zákona, bude akceptováno, pokud žadatel/ka doloží, že podal/a žádost o vydání oznámení fyzické osoby příslušného stupně utajení nejpozději před vydáním rozhodnutí o jmenování na služební místo;

    Další předpoklady pro výběrová řízení na služební místa představených:
       
  8. je-li narozen/a přede dnem 1. prosince 1971, předloží originál nebo úředně ověřenou kopii osvědčení podle § 4 odst. 1 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky, o tom, že nebyl/a:
     
    1. příslušníkem Sboru národní bezpečnosti zařazeným ve složce Státní bezpečnosti,
    2. evidován v materiálech Státní bezpečnosti jako rezident, agent, držitel propůjčeného bytu, držitel konspiračního bytu, informátor nebo ideový spolupracovník Státní bezpečnosti;

      Splnění tohoto předpokladu lze pro účely výběrového řízení doložit též dokladem, že žadatel/ka o vydání osvědčení požádal/a. Osvědčení je však žadatel/ka povinen/na doložit nejpozději před vyhodnocením výsledků výběrového řízení výběrovou komisí;
       
  9. je-li narozen/a přede dnem 1. prosince 1971, předloží čestné prohlášení[7] podle § 4 odst. 3 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky, o tom, že nebyl/a:
    1. tajemníkem orgánu Komunistické strany Československa nebo Komunistické strany Slovenska od stupně okresního nebo jemu na roveň postaveného výboru výše, členem předsednictva těchto výborů, členem ústředního výboru Komunistické strany Československa nebo ústředního výboru Komunistické strany Slovenska, členem Byra pro řízení stranické práce v českých zemích nebo členem Výboru pro řízení stranické práce v českých zemích, s výjimkou těch, kteří tyto funkce zastávali pouze v období od 1. 1. 1968 do 1. 5. 1969,
    2.  pracovníkem aparátu orgánů uvedených pod písmenem a) na úseku politického řízení Sboru národní bezpečnosti,
    3.  příslušníkem Lidových milicí,
    4.  členem akčního výboru Národní fronty po 25. 2. 1948, prověrkových komisí po 25. 2. 1948 nebo prověrkových a normalizačních komisí po 21. 8. 1968,
    5.  studentem na Vysoké škole Felixe Edmundoviče Dzeržinského při Radě ministrů Svazu sovětských socialistických republik pro příslušníky Státní bezpečnosti. Vysoké škole ministerstva vnitra Svazu sovětských socialistických republik pro příslušníky Veřejné bezpečnosti, Vyšší politické škole ministerstva Svazu sovětských socialistických republik nebo vědeckým aspirantem anebo účastníkem kursů delších než 3 měsíce na těchto školách;
      ​ 
  10. podle § 58 odst. 2 v prvním kole výběrového řízení se může zúčastnit osoba, která v uplynulých 4 letech vykonávala činnosti podle § 5 zákona nebo činnosti obdobné nejméně po dobu 1 roku.

Mezi činnosti podle § 5 zákona o státní službě nebo činnosti obdobné lze považovat tj.:

  • přípravu návrhů právních předpisů[8] a zajišťování právní činnosti[9],
  • přípravu mezinárodních smluv a předpisů Evropské unie nebo jiné mezinárodní organizace,
  • přípravu návrhů koncepcí, strategií a programů,
  • řízení a usměrňování činnosti jiných správních úřadů, organizačních složek státu, které nejsou správními úřady, nebo orgánů veřejné moci, které nejsou správními úřady,
  • vytváření a správu informačních systémů veřejné správy podle zákona č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, s výjimkou provozních informačních systémů,
  • státní statistickou službu,
  • správu kapitoly státního rozpočtu vůči organizačním složkám státu a právnickým osobám, s výjimkou služebního úřadu, ve kterém je služba vykonávána,
  • ochranu utajovaných informací podle zákona č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, ve znění pozdějších předpisů,
  • zabezpečování obrany státu,
  • zajišťování vnitřního pořádku a bezpečnosti,
  • obhajobu zahraničních zájmů České republiky a zájmů České republiky vyplývajících z jejího členství v Evropské unii nebo v jiné mezinárodní organizaci,
  • přípravu nebo realizaci dotační politiky,
  • přípravu nebo realizaci politiky výzkumu a vývoje,
  • přípravu a provádění správních úkonů[10] včetně kontroly,
  • ochranu obyvatelstva, krizové řízení a integrovaný záchranný systém,
  • zadávání veřejných zakázek,
  • audit,
  • zajišťování organizačních věcí služby a správy služebních vztahů a odměňování státních zaměstnanců[11],
  • řízení (činností výše uvedených),
  • přípravu a vypracování odborných věcných podkladů (k činnostem výše uvedeným).

Splnění tohoto předpokladu se podle § 51 odst. 3 zákona dokládá originálem nebo úředně ověřenou kopií příslušných listin (např. pracovní smlouva, potvrzení o zaměstnání vydané zaměstnavatelem, nebo výpis z personálního spisu), z nichž je zřejmé, kdo je vydal a které prokazují dosaženou délku a povahu činností podle § 5 odst. 1 zákona nebo činností obdobných.
 

K žádosti dále žadatel/ka přiloží:

  1. strukturovaný profesní životopis,
  2. motivační dopis,
  3. písemnou práci v maximálním rozsahu 3 normostran[12] na téma: "Další směřování oddělení metodiky a kontroly v odboru fondů Evropské unie v oblasti vnitřních věcí".

Služební úřad Ministerstvo vnitra podporuje rovnost žen a mužů a diverzitu v rozhodovacích pozicích.

                                   

Bližší informace poskytne:
Bc. Martin Procházka
kancelář státního tajemníka v Ministerstvu vnitra
Tel.: +420 974 833 349
e-mail: martin.prochazka@mvcr.cz

  

                                                                                                      RNDr. Josef Postránecký
                                                                                            státní tajemník v Ministerstvu vnitra

 

[1] Formulář žádosti tvoří přílohu č. 1 tohoto oznámení.

[2] Písemné čestné prohlášení o státním občanství je zahrnuto ve formuláři žádosti a bude považováno za doložené, pokud žadatel/ka zaškrtne a doplní příslušné pole vztahující k tomuto čestnému prohlášení.

[3] Písemné čestné prohlášení o svéprávnosti je zahrnuto ve formuláři žádosti.

[4] Rozsah údajů nutných pro obstarání výpisu z evidence Rejstříku trestů je uveden ve formuláři žádosti.

[5] Písemné čestné prohlášení o dosaženém vzdělání je zahrnuto ve formuláři žádosti a bude považováno za doložené, pokud žadatel/ka zaškrtne a doplní příslušné pole vztahující k tomuto čestnému prohlášení.

[6] Písemné čestné prohlášení o zdravotní způsobilosti je zahrnuto ve formuláři žádosti.

[7] Písemné čestné prohlášení tvoří přílohu č. 2 tohoto oznámení.

[8] Zákon č. 309/1999 Sb., o Sbírce zákonů a o Sbírce Mezinárodních smluv, ve znění pozdějších předpisů.

[9] Např. § 105 odst. 2 zákona č. 150/2002 Sb., soudní řád správní, ve znění pozdějších předpisů.

[10] Např. § 15 odst. 2 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád.

[11] Mezi obdobné těmto činnostem lze zařadit činnosti v oblasti personalistiky a řízení lidských zdrojů.

[12] tj. 30 řádků x 60 znaků (celkem 1 800 znaků) podle ČSN 01 6910 Úprava dokumentů zpracovaných textovými procesory, vydané Úřadem pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví (ÚNMZ) dne 1. července 2014, účinné od 1. srpna 2014

vytisknout  e-mailem