Veřejná správa č. 15 / 2010
Vyšlo 29. července 2010
Nové číslo časopisu Veřejná správa (vychází 29. července 2010) mimo jiné přináší:
- Rozhovor
Šance pro domácí cestovní ruch
Aleš Hozdecký, místostarosta Turnova
Dnešní turista už dávno není ten baťůžkář s řízkem mezi dvěma chleby, ale člověk, který míní utratit peníze a vyžaduje za to určitou kvalitu služeb. Tohle je příležitost pro domácí cestovní ruch a pro rozvoj nabídky. Povědomí o nabídce je relativně slušné, ovšem je třeba ji obohatit o to, co je v daném regionu opomíjené. Vedle tradičních věcí nabízíme v Českém ráji židovské památky.
- Anketa
Jak udělat region nepřehlédnutelným
Na dubnové konferenci AdCamp, jejímž hlavním tématem byla marketingová komunikace veřejného sektoru zemí V4 s důrazem na propagaci regionů, měst a obcí, proběhl také workshop „Jak udělat vaše město, obec či region nepřehlédnutelným“. Účastníků workshopu jsme se zeptali, jak zviditelňují svůj region. Seznámit se tak můžete s projekty dvou destinací – Pardubicka a jižní Moravy.
- Konzultace
Kde jsme, kam spějeme a jak být „in“
Josef Zelenka, Univerzita Hradec Králové
Umělá inteligence má obrovský potenciál při personalizaci informačních služeb,neboť může vyhodnotit chování uživatele a jeho psanou, verbální i nonverbální komunikaci. Formou konverzačních robotů, takzvaných chatterbotů, začíná být umělá inteligence využívána v komunikaci s uživateli, kterou bude postupně obtížné odlišit od běžné lidské komunikace.
Počty zahraničních turistů se vrátily k růstu
V prvním čtvrtletí tohoto roku přijelo do České republiky 1 086 072 turistů. Toto číslo představuje růst o 2,8 procenta oproti stejnému období roku 2009. Jde vůbec o první zvýšení od chvíle, kdy množství návštěvníků začala ovlivňovat celosvětová krize.
- Reportáž
Nová Města v Novém Městě
Věra Staňková
Je sobota, kostelní hodiny odpočítávají druhou a do ulic vychází neobvyklý průvod. V jeho čele, bryčce tažené poslušným koněm, jede Vratislav z Pernštejna se svojí ženou a městským praporem, za nimi pochodují vlajkonoši s vlajkami šesti zemí a sedmou evropskou, následováni tanečníky a bubeníky.
- Zahraničí
E-maily ze Smaragdového ostrova
Jak postavit svůj online marketing na neotřelých nápadech a posílit tak značku země, demonstrují příklady inovativních a kreativních e-mailových kampaní z Irska, které přinesly senzační výsledky. Až 72 procent příjemců zaslané zprávy otevřelo a osm z deseti se následně „prokliklo“ k dalším informacím.
- Dobrá praxe
Láska na první pohled aneb jak propagovat region či město
Ivana Jungová
Možná se vám také někdy stalo, že jste si cíl své dovolené vybrali podle fotografie, která na vás zapůsobila tak, že jste místo na ní zobrazené museli uvidět na vlastní oči. Pro město, které usiluje o vyšší návštěvnost, je vyvolání takového dojmu velice důležité.
- Projekty
Kulinářské (i jiné) cesty k ochutnávání republiky
Jiří Chum
V mnoha zemích nevynechají provozovatelé gastronomických služeb snad žádnou příležitost, jak dovedně zaútočit na návštěvníkovy smysly. Ocitne se v blízkosti těch nejexotičtějších historických a přírodních památek, když tu mu přelétne přes nos voňavý oblak ingrediencí unikající oknem blízké restaurace. Je ztracen, jeho volba se okamžitě znejisťuje. Steak nebo katedrálu? Pokud možno oboje!
- Příloha
Cyklistická doprava v České republice