Procesní modelování  

Přejdi na

Procesní modelování  


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Ministerstvo vnitra převádí správu a provozování komunikační infrastruktury na Českou poštu

Cílem je zefektivnit provozování komunikační infrastruktury a vybraných aplikací MV (vč. Policie ČR, HZS) převodem na servisní organizaci. 

Dnes 4. listopadu proběhl tiskový brífink náměstka ministra vnitra Zdeňka Zajíčka. Tématem byl převod správy komunikační infrastruktury z Ministerstva vnitra na Českou poštu v letech 2009-2013. Brífinku se dále zúčastnili generální ředitel České pošty Petr Sedláček a policejní prezident Oldřich Martinů.

K podpisu smluv mezi Ministerstvem vnitra a Českou poštou došlo 31. října 2008. Poskytování služeb bude zahájeno ke dni 1. 1. 2009, k 30. 4. 2009 dojde k ukončení přechodného, resp. kalibračního období. Na dnešním tiskovém brífinku k tomu náměstek ministra vnitra Zdeněk Zajíček sdělil: "Chtěli jsme snížit počty zaměstnanců, odstranit roztříštěnost služeb poskytovaných Ministerstvem vnitra a oddělit správu komunikační infrastruktury od správy dat. Česká pošta splňuje předpoklady, jak z hlediska ochrany citlivých informací, tak zároveň vyhovuje našemu požadavku, aby měl stát přímou kontrolu nad tím, jak bude Česká pošta plnit smluvní závazky ve vztahu k Ministerstvu vnitra.Náklady, které budeme platit České poště znamenají, že uspoříme za následující pětileté období asi 368 milionů korun."

Policejní prezident Oldřich Martinů za Policii ČR řekl: "Měli jsme několik podmínek, především, aby byl garantován objem i kvalita. Další podmínkou, na které jsme trvali, byla bezpečnost přenášených dat a posledním parametrem byla otázka práv a povinností zaměstnanců policie ČR, kteří se stávají zaměstnanci České pošty."

Dosud Česká pošta spolupracovala s Ministerstvem v rámci Czech POINTů - vydávala například výpisy z rejstříků trestů, obchodního a živnostenského rejstříku, katastru nemovitostí. Nyní bude jejím úkolem zprostředkovávat elektronickou poštu mezi lidmi, úřady a společnostmi, to je spojené s datovými schránkami.

  

Hlavní cíle transformace ICT Ministerstva vnitra na Českou poštu

Ministerstvo vnitra si v rámci uspoření státních výloh a získání kvalitnějších služeb nechalo zpracovat analýzu o převodu správy komunikační infrastruktury. Na základě vypracované analýzy bylo zjištěno, že některé komunikační a informační systémy je ekonomičtější zajišťovat externími dodavateli. Z tohoto důvodu byla oslovena Česká pošta jako subjekt podléhající přímé kontrole státu, resp. Ministerstva vnitra.

Hlavní cíle transformace jsou:

  • zajištění potřebné úrovně ICT služeb poskytovaných externí servisní organizací i vlastními kapacitami Ministerstva,
  • zajištění maximální bezpečnosti provozu sítě a přenosu dat,
  • snížení personální náročnosti poskytovaných ICT služeb v rámci resortu,
  • oddělení provozování od projektování ICT systémů a aplikací,
  • zefektivnění a optimalizace činností útvarů ICT na Ministerstvu vnitra,
  • optimalizace nákladů na zajištění ICT služeb Ministerstva vnitra.
     

Důležité je uvést, že ICT systémy a infrastruktura zůstávají ve vlastnictví Ministerstva vnitra. Česká republika se chce vyrovnat v dostupnosti on-linových služeb eGovernmentu zahraničím státům a samozřejmě nahradit zastaralé procesy, které se za posledních více než 40 let v podstatě nezměnily.

  

Jana Malíková
ředitelka odboru a tisková mluvčí

  


3. listopadu 2008

Odkazy do noveho okna

Generální ředitel České pošty Petr Sedláček

Generální ředitel České pošty Petr Sedlá... 

Detailní náhled

Hovoří náměstek ministra vnitra Zdeněk Zajíček

Hovoří náměstek ministra vnitra Zdeněk Z... 

Detailní náhled

Přednášející na tiskové konferenci

Přednášející na tiskové konferenci 

Detailní náhled

Tisková konference

Tisková konference 

Detailní náhled

vytisknout  e-mailem