Procesní modelování  

Přejdi na

Procesní modelování  


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Veřejná správa 11/2014

Vyšlo 5. 6. 2014 

Obálka 11 / 2014
Dopisy
Kongres k právu a technologiím
Gastronomie pro image regionu
Hodnoty srdcem úspěchu

Zpravodajství
Vláda: Státní služba má nové webové stránky
 
Rozhovor
Plastika může být hracím prvkem i orientačním bodem
Alexandra Koláčková, sochařka
Český veřejný prostor je často pořád ještě zanedbaný a nefunkční a poněkud zdivočelý co do změti nedořešených nebo špatně či vůbec neřešených detailů. Tento způsob je pozůstatkem ubíjející totalitní minulosti a diletantizmu, který ji provázel. Narážíme na něj všude kolem sebe, takže to spousta lidí ani nevnímá. Ta přerušená kontinuita je podle mě pořád bolavou ranou, jednak ve vzhledu měst i venkova, tak i v uvažování lidí. Jsem ale optimista a vidíme i celou řadu pozitivních snah to změnit. Je to naše realita, v níž žijeme a s kterou se musíme nějak vypořádat.
 
Lavičky, Apollo i kubistický jeseter ve Vodňanech
Pavel Janšta, místostarosta Vodňan
Česká komora architektů se již dlouho snaží nabádat nejen své klienty, architekty, ale i města, aby vznikaly kvalitní a hodnotné věci. Příští generace by se měla mít u nás v Čechách na co dívat. Nač ale budou z toho, co dnes vzniká, za třicet let vzpomínat? Důležitou úlohu má také Ministerstvo pro místní rozvoj a Ministerstvo financí. Základní princip by měl být, aby proces byl transparentní a kvalitní a aby byl pro města natolik čitelný, že ho budou chtít podstupovat. Zdá se mi, že nyní stojí velké úsilí určité věci prosadit. Stálo by zato pojmenovat si kritické momenty, které tak úplně v praxi nefungují.

Dobrá praxe
Na cestě k ideálu
Zuzana Pacinová
Ve Veřejné správě číslo 9/2014 jsme informovali o zkušenostech Rakouska, Nizozemska i Polska a příkladech z Velké Británie. I u nás v České republice máme města, která se o odpovědné zadávání veřejných zakázek snaží.
 
Dvě cesty ke zvládnutí veřejného prostoru
Matěj Šišolák
Při hledání příkladů různých přístupů k veřejnému prostoru není potřeba lovit příliš hluboko v architektonických vodách. Po letech, kdy kupříkladu kategorie Urbanismus v soutěži Grand Prix architektů – Národní cena za architekturu těžko hledaly účastníky, natož laureáty, se situace mění, a to k lepšímu.
 
Téma
Variabilita a pohodlí
Ivana Jungová
Posezení nemusí být nutně jenom to klasické, určitě jste se již setkali i s netradičními variantami. Například v Bio Oko na pražské Letné můžete kromě klasických sedaček typických pro kinosály využít i plážové lehátko, či se zabořit do sedacího vaku. Jak by se vám líbily různé alternativy pro odpočinek i v exteriéru?
 
Knihobudka, sauna či udírna
Ivana Jungová
I malými změnami se dá zlepšit veřejný prostor, jak dokazují příklady z Berounska či Prahy-Suchdol.
 
Artwall a Sochy pro park
Míša Vadlejchová
Na staré zdi v ulici Želivského ve Strakonicích se již dva roky prezentuje současné lokální umění.
 
Kreativní marketing
Ivana Jungová
I když Vodňany mají ve znaku horníka, připomínajícího dřívější dolování drahých kovů ve zdejších Svobodných horách, jsou spojené spíše s rybářstvím, které tady má dlouhou tradici.

Zahraničí
Městská doprava
Jiří Zukal
Problémy s dopravou, která je podmínkou úspěšného sociálního a ekonomického rozvoje každé země, trápí snad všechna evropská velkoměsta.

Projekt
Kde si počtete a který web vsadil na jednoduchost?
Deset stránek měst a obcí se v prvním kole soutěže Parádní web podrobuje hodnocení dvanácti porotců. Pokračujeme v hodnocení z minulého čísla podle kritéria Design a přehlednost.
 
Nač zbytečně papírovat, když to lze provést elegantně
Z pohledu informací o veřejné správě a elektronických služeb se na weby podívali Kamil Válek, tajemník Městského úřadu Uherský Brod, Václav Sýkora, tajemník Městského úřadu Cheb a Hana Haubertová, vedoucí odboru školství a kanceláře úřadu Jesenice.
 
Recenze
Efektivnost a vstřícnost
Jiří Chum
Marketing jako manažerská disciplína může veřejným službám prospět při řízení zákaznických vztahů. Čím se mohou veřejné služby u podnikatelského prostředí inspirovat? Perspektivou spokojeného uživatele, systematickým rámcem pro řízení zákaznických vztahů a organizační strategie, v neposlední řadě pak některými konkrétními manažerskými metodami a technikami.
 
Historie
České a moravské pivovary (85)
Jarošovská bílá pěna a láhev orosená (I)
Pavel Jákl
Podnik s třistaletou tradicí, naposledy slavnostně obnovovaný před dvaceti lety, se zdá být nenávratně ztracen.
 
Památka roku 2013
Upozornit na památky a také je finančně podpořit je cílem soutěže Památka roku 2013, kterou připravilo Sdružení historických sídel Čech, Moravy a Slezska, Národní památkový ústav a Ústav územního rozvoje. Dnes představujeme budovu hostince čp. 39 v Bozkově a sloup se sousoším Nejsvětější Trojice v České Lípě.

 

vytisknout  e-mailem