Výběrové řízení na pozici Senior Policy Adviser (OECD-SIGMA)
OECD je globální ekonomické fórum, které působí v 36 členských státech a více než 100 rozvojových státech a podporuje tvorbu politik pro lepší životní podmínky. Misí OECD je propagovat politiky, které zlepší sociální a ekonomické postavení lidí na celém světě.
SIGMA (Podpora zlepšení správy a managementu) je společná iniciativa OECD a EU, financovaná hlavně EU. Cílem je posílení správních systémů a kapacit veřejné správy za účelem podpory přijímání udržitelných reforem v členských státech EU a státech, které usilují o vstup do EU (Turecko a západní Balkán). Bližší informace na http://www.sigmaweb.org/.
SIGMA hledá kandidáta na pozici Senior Policy Adviser, který bude též působit jako Country Co-ordinator. Vybraný uchazeč bude spolupracovat s partnerskými zeměmi SIGMA v oblasti veřejné správy a poskytování veřejných služeb, zejména pokud jde o poskytování služeb orientovaných na občana, zavádění všeobecného administrativního rámce poskytování služeb, měření a monitoring kvality služeb, digitální správy, dostupnosti služeb aj.
Úspěšný kandidát bude spolupracovat s řadou zemí napříč různými oblastmi a bude řídit projekty podporované externími experty (mezinárodními i místními). Náplň práce úspěšného kandidáta bude zahrnovat zejména přípravu doporučení pro zlepšení právního a administrativního rámce, koordinaci a implementaci reforem či konzultace s příjemci a Evropskou komisí k nástrojům podpory reformy veřejné správy.
Hlavní povinnosti:
Poradní role
- spolupráce s partnerskými zeměmi za účelem sdílení znalostí a informací;
- rozvíjení a udržování pracovních vztahů mezi vyššími úředníky partnerských států, Komisí a kolegy z mezinárodních institucí;
- účast na fórech a reprezentace SIGMA na setkáních se sponzory.
Koordinační a analytická role
- koordinace priorit SIGMA v relevantních státech a zajištění koherence s dohodnutými prioritami;
- implementace a monitorování přístupu k reformě veřejné správy v partnerských zemích;
- vyhodnocení a monitoring pokroku zemí západního Balkánu a Turecka vzhledem k plánu;
- spolupráce v dané oblasti s jinými státy v rámci SIGMA, včetně podílení se na tvorbě dokumentů a analýz politik.
Role projektového managementu a komunikace
- participace na přípravě pracovního programu a správě rozpočtu;
- design a řízení technické asistence SIGMA a koordinace na projektech (správa rozpočtu, najímání a dohled nad externími konzultanty, koordinace kontrolních procesů u projektů);
- spolupráce s jinými odbornými skupinami SIGMA při provádění požadované expertizy pro projekty;
- udržování a zlepšování expertizy a báze znalostí SIGMA.
Profil ideálního kandidáta:
- vyšší stupeň vysokoškolského vzdělání v oblastech: právo, politické vědy, ekonomie, veřejná správa, finance, veřejný management nebo jiný relevantní obor;
- minimálně 8 let zkušeností v oblasti veřejného managementu ve veřejné správě, preferenčně analýza a rozvoj veřejných služeb;
- dobrou znalost systémů veřejné správy s hlubší znalostí systémů poskytování služeb členských států EU;
- hluboká znalost rámců poskytování služeb, principů a praxe digitálního vládnutí, kvality poskytování veřejných služeb a všeobecného právně administrativního rámce;
- dodatečná expertiza v aspoň jedné z těchto oblastí: organizace veřejné správy, státní služba, management lidských zdrojů, budování kapacit dozorových orgánů (ombudsman, parlament atd.) je předností;
- zkušenosti v tvorbě a rozvoji politik a efektivního právního rámce;
- rozsáhlé zkušenosti z působení na pozici poradce ministra nebo jiného vyššího úředníka, prezentace na konferencích, organizace seminářů a workshopů;
- dovednosti v projektovém managementu, zejména managementu rozpočtů a krátkodobých expertů;
- velmi dobrou znalost situace v partnerských zemích SIGMA;
- pracovní zkušenost v některé z těchto zemí je výhodou.
Jazyky:
- plynulá znalost jednoho ze dvou oficiálních jazyků OECD (angličtina nebo francouzština) a znalost druhého jazyka se závazkem dosáhnutí dobré pracovní úrovně;
- znalost jazyků partnerských zemí SIGMA je výhodou.
Klíčové kompetence:
Pro pozici jsou klíčové tyto kompetence: zaměření se na dosahování výsledků, analytické myšlení, dovednosti v tvorbě plánů, řízení zdrojů, týmová spolupráce a vůdcovství, diplomatický cit, ovlivňování, vyjednávání, strategická tvorba vazeb a strategické myšlení.
Blíže ke klíčovým kompetencím OECD
Délka smlouvy:
Na dobu určitou v délce 2 let s možností prodloužení.
Odměňování:
Základní měsíční plat od 8 567 EUR, osvobozen od francouzské daně z příjmů, a další příplatky.
Pozice může být uzpůsobena pro nižší pracovní zařazení, pokud kvalifikace a zkušenosti vybraného kandidáta budou odpovídat tomuto zařazení. V takovém případě povinnosti a odpovědnost budou náležitě upraveny.
Další podrobností výběrového řízení formulář přihlášky naleznete zde.
Podávání přihlášek je možné do 6. srpna 2019, 23:59 hodin.