Konzultace |
Rok 2007 (očekávaná skutečnost) | Rok 2008 (predikce) | 2008/2007 | |||||||||||
Ukazatel | Obce a hl. m. Praha | Dobrovolné svazky obcí | Kraje | Regionální rady | CELKEM (nekons.) | CELKEM (po kons.) | Obce a hl. m. Praha | Dobrovolné svazky obcí | Kraje | Regionální rady | CELKEM (nekons.) | CELKEM (po kons.) | ÚSC celkem (po kons.) |
Daňové příjmy* | 142,7 | 46,7 | 189,4 | 189,4 | 149,5 | 49,4 | 198,9 | 198,9 | 105,0% | ||||
Nedaňové příjmy | 23,0 | 0,6 | 3,1 | 26,7 | 26,0 | 23,0 | 0,6 | 3,3 | 26,9 | 26,2 | 100,8% | ||
Kapitálové příjmy | 12,5 | 0,4 | 0,4 | 13,3 | 13,3 | 12,0 | 0,4 | 0,4 | 12,8 | 12,8 | 96,2% | ||
Vlastní příjmy | 178,2 | 1,0 | 50,2 | 0,0 | 229,4 | 228,7 | 184,5 | 1,0 | 53,1 | 0,0 | 238,6 | 237,9 | 104,0% |
Neinvestiční přijaté dotace | 56,2 | 1,1 | 79,1 | 0,9 | 137,3 | 132,9 | 56,1 | 1,1 | 79,2 | 0,3 | 136,7 | 132,0 | 99,3% |
Investiční přijaté dotace | 13,8 | 1,9 | 4,6 | 2,0 | 22,3 | 17,1 | 9,2 | 1,6 | 5,7 | 9,3 | 25,8 | 18,8 | 109,9% |
Přijaté dotace celkem | 70,0 | 3,0 | 83,7 | 2,9 | 159,6 | 150,0 | 65,3 | 2,7 | 84,9 | 9,6 | 162,5 | 150,8 | 100,5% |
Příjmy celkem | 248,2 | 4,0 | 133,9 | 2,9 | 389,0 | 378,7 | 249,8 | 3,7 | 138,0 | 9,6 | 401,1 | 388,7 | 102,6% |
Běžné výdaje | 171,2 | 1,1 | 116,1 | 0,9 | 289,3 | 284,2 | 179,2 | 1,2 | 120,6 | 0,3 | 301,3 | 295,9 | 104,1% |
Kapitálové výdaje | 79,5 | 3,3 | 18,8 | 2,0 | 103,6 | 98,4 | 72,7 | 2,9 | 18,9 | 9,3 | 103,8 | 96,8 | 98,4% |
Výdaje celkem | 250,7 | 4,4 | 134,9 | 2,9 | 392,9 | 382,6 | 251,9 | 4,1 | 139,5 | 9,6 | 405,1 | 392,7 | 102,6% |
S a l d o | -2,5 | -0,4 | -1,0 | 0,0 | -3,9 | -3,9 | -2,1 | -0,4 | -1,5 | 0,0 | -4,0 | -4,0 | x |
* Daňové příjmy hlavního města Prahy podle § 3 odst. 2 zákona č. 243/2000 Sb., kterým jsou definovány daňové příjmy krajů, jsou z důvodu lepší srovnatelnosti obsaženy ve sloupci Obce a hl. m. Praha, nikoliv ve sloupci Kraje, jak je tomu u daňové predikce |
Daňový příjem | Očekávaná skutečnost roku 2007 | Predikce na rok 2008 | Rozdíl 2008-2007 | Podíl 2008/2007 | ||||||
kraje* | obce** | celkem | kraje* | obce** | celkem | kraje | obce | kraje | obce | |
Daň z přidané hodnoty | 21,2 | 48,9 | 70,1 | 24,3 | 56,0 | 80,3 | 3,1 | 7,1 | 114,6% | 114,5% |
Daň z příjmů právnických osob celkem | 14,2 | 38,1 | 52,3 | 15,3 | 41,0 | 56,3 | 1,1 | 2,9 | 107,7% | 107,6% |
Daň z příjmů právnických osob | 13,8 | 31,9 | 45,7 | 14,9 | 34,5 | 49,4 | 1,1 | 2,6 | 108,0% | 108,2% |
Daň z příjmů právnických osob plac. kraji a obcemi | 0,4 | 6,2 | 6,6 | 0,4 | 6,5 | 6,9 | 0,0 | 0,3 | 100,0% | 104,8% |
Daň z příjmů fyzických osob celkem | 12,8 | 36,4 | 49,2 | 11,4 | 32,8 | 44,2 | -1,4 | -3,6 | 89,1% | 90,1% |
Daň z příjmů fyzických osob - zvláštní sazba | 0,7 | 1,7 | 2,4 | 0,5 | 1,1 | 1,6 | -0,2 | -0,6 | 71,4% | 64,7% |
Daň z podnikání celkem | 0,9 | 6,9 | 7,8 | 0,8 | 6,7 | 7,5 | -0,1 | -0,2 | 88,9% | 97,1% |
daň z podnikání - sdílená část výnosů | 0,9 | 2,0 | 2,9 | 0,8 | 2,0 | 2,8 | -0,1 | 0,0 | 88,9% | 100,0% |
daň z podnikání - 30 % dle místa vzniku | 4,9 | 4,9 | 4,7 | 4,7 | 0,0 | -0,2 | 95,9% | |||
Daň ze závislé činnosti celkem | 11,2 | 27,8 | 39,0 | 10,1 | 25,0 | 35,1 | -1,1 | -2,8 | 90,2% | 89,9% |
daň ze závislé činnosti - sdílená část | 11,2 | 25,9 | 37,1 | 10,1 | 23,3 | 33,4 | -1,1 | -2,6 | 90,2% | 90,0% |
daň ze závislé činnosti - 1,5 % motivace | 1,9 | 1,9 | 1,7 | 1,7 | 0,0 | -0,2 | 89,5% | |||
Daň z nemovitostí | 5,5 | 5,5 | 5,5 | 5,5 | 0,0 | 0,0 | 100,0% | |||
Správní a místní poplatky | 6,9 | 6,9 | 7,2 | 7,2 | 0,0 | 0,3 | 104,3% | |||
Poplatky za znečišťování životního prostředí | 5,4 | 5,4 | 5,4 | 5,4 | 0,0 | 0,0 | 100,0% | |||
DAŇOVÉ PŘÍJMY CELKEM*** | 48,2 | 141,2 | 189,4 | 51,0 | 147,9 | 198,9 | 2,8 | 6,7 | 105,8% | 104,7% |
* Podíl krajů na daňových příjmech podle § 3 odst. 2 zákona č. 243/2000 Sb., o rozpočtovém určení daní, v platném znění. | ||||||||||
** Podíl obcí na daňových příjmech podle § 4 odst. 2 zákona č. 243/2000 Sb., o rozpočtovém určení daní, v platném znění. | ||||||||||
*** Jedná se o propočet vycházející z predikce celostátního inkasa, vliv zpoždění při převodech daňových příjmů v závěru roku není zohledněn. |
Kraje | Obce | Hl. m. Praha* | Celkem | |
Finanční vztahy státního rozpočtu k rozpočtům územních samosprávných celků | 1 118 457 | 8 749 593 | 675 974 | 10 544 024 |
* příspěvek na výkon státní správy | 1 118 457 | 7 116 180 | 534 897 | 8 769 534 |
* dotace na vybraná zdravotnická zařízení | 38 041 | 38 041 | ||
* příspěvek na školství | 1 370 502 | 141 077 | 1 511 579 | |
* dotace na výkon zřizovatelských funkcí převedených z OkÚ obcím | 224 870 | 224 870 | ||
Další prostředky pro územní samosprávné celky | 268 375 | 973 910 | 67 700 | 1 309 985 |
Prostředky pro řešení aktuálních problémů územních samosprávných celků | 55 375 | 55 375 | ||
Dotace na činnosti vykonávané obcemi s rozšířenou působností v oblasti sociálně-právní ochrany dětí | 717 910 | 717 910 | ||
Výdaje stanovené zvláštními zákony nebo dalšími právními předpisy | 213 000 | 213 000 | ||
Správní výdaje na systém dávek státní sociální podpory | 22 700 | 22 700 | ||
Financování provozu ochranných systémů podzemních dopravních staveb | 45 000 | 45 000 | ||
Dofinancování příspěvku na výkon státní správy pro obce s pověřeným obecním úřadem | 50 000 | 50 000 | ||
Navýšení příspěvku na výkon státní správy v oblasti sociálních služeb pro obce s rozšířenou působností a hl. m. Prahu | 206 000 | 206 000 | ||
Výdaje na financování programů reprodukce majetku ÚSC | 1 650 000 | 386 500 | 2 036 500 | |
Dotace územním samosprávným celkům z kapitoly VPS celkem | 3 036 832 | 10 110 003 | 743 674 | 13 890 509 |
* Hl. m. Praha může stejně jako další oprávnění příjemci po splnění stanovených podmínek získat dotaci i z jiných položek ukazatele Další prostředky pro územní samosprávné celky a z ukazatele Výdaje na financování programů reprodukce majetku ÚSC |
Přesun výdajů z kapitoly VPS podle usnesení vlády č. 841/2007 a rozhodnutí vlády, které věcně patří do jiné rozpočtové kapitoly | KRAJE | OBCE | Hl. m. Praha | CELKEM ÚSC | Přesun do kapitol |
Finanční vztahy státního rozpočtu k rozpočtům krajů a hl. m. Prahy (příloha č. 6 a 8 k zákonu o státním rozpočtu) | |||||
Snížení příspěvku na výkon státní správy o dotace na jednotky sborů dobrovolných hasiců | -56 790 | -180 | -56 970 | MV | |
Další prostředky pro územní samosprávné celky | |||||
Koordinátoři romských poradců při krajských úřadech | -5 665 | -5 665 | Úřad vlády ČR | ||
Strategie prevence kriminality na místní úrovni | -80 000 | -80 000 | MV |
Číslo programu | Název programu | Kraje | Obce a hl. m. Praha | CELKEM |
298 110 | Podpora rozvoje a obnovy regionální infrastruktury | 70 000 | 70 000 | |
298 210 | Podpora rozvoje a obnovy mat. tech základny regionálního školství | 239 000 | 239 000 | |
298 220 | Akce financované z rozhodnutí Poslanecké sněmovny Parlamentu a Vlády ČR | 1 650 000 | 26 000 | 1 676 000 |
398 020 | Technická opatření v pásmech ochrany vod | 51 500 | 51 500 | |
C e l k e m | 1 650 000 | 386 500 | 2 036 500 |
Rok 2007 (očekávaná skutečnost) | Rok 2008 (predikce) - vliv novely RUD pro obce | 2008/2007 | |||||||||||
Ukazatel | Obce a hl. m. Praha | Dobrovolné svazky obcí | Kraje | Regionální rady | CELKEM (nekons.) | CELKEM (po kons.) | Obce a hl. m. Praha | Dobrovolné svazky obcí | Kraje | Regionální rady | CELKEM (nekons.) | CELKEM (po kons.) | ÚSC celkem (po kons.) |
Daňové příjmy* | 142,7 | 46,7 | 189,4 | 189,4 | 152,0 | 49,4 | 201,4 | 201,4 | 106,3% | ||||
Nedaňové příjmy | 23,0 | 0,6 | 3,1 | 26,7 | 26,0 | 23,0 | 0,6 | 3,3 | 26,9 | 26,2 | 100,8% | ||
Kapitálové příjmy | 12,5 | 0,4 | 0,4 | 13,3 | 13,3 | 12,0 | 0,4 | 0,4 | 12,8 | 12,8 | 96,2% | ||
Vlastní příjmy | 178,2 | 1,0 | 50,2 | 0,0 | 229,4 | 228,7 | 187,0 | 1,0 | 53,1 | 0,0 | 241,1 | 240,4 | 105,1% |
Neinvestiční přijaté dotace | 56,2 | 1,1 | 79,1 | 0,9 | 137,3 | 132,9 | 56,1 | 1,1 | 79,2 | 0,3 | 136,7 | 132,0 | 99,3% |
Investiční přijaté dotace | 13,8 | 1,9 | 4,6 | 2,0 | 22,3 | 17,1 | 9,2 | 1,6 | 5,7 | 9,3 | 25,8 | 18,8 | 109,9% |
Přijaté dotace celkem | 70,0 | 3,0 | 83,7 | 2,9 | 159,6 | 150,0 | 65,3 | 2,7 | 84,9 | 9,6 | 162,5 | 150,8 | 100,5% |
Příjmy celkem | 248,2 | 4,0 | 133,9 | 2,9 | 389,0 | 378,7 | 252,3 | 3,7 | 138,0 | 9,6 | 403,6 | 391,2 | 103,3% |
Běžné výdaje | 171,2 | 1,1 | 116,1 | 0,9 | 289,3 | 284,2 | 181,0 | 1,2 | 120,6 | 0,3 | 303,1 | 297,7 | 104,8% |
Kapitálové výdaje | 79,5 | 3,3 | 18,8 | 2,0 | 103,6 | 98,4 | 73,4 | 2,9 | 18,9 | 9,3 | 104,5 | 97,5 | 99,1% |
Výdaje celkem | 250,7 | 4,4 | 134,9 | 2,9 | 392,9 | 382,6 | 254,4 | 4,1 | 139,5 | 9,6 | 407,6 | 395,2 | 103,3% |
S a l d o | -2,5 | -0,4 | -1,0 | 0,0 | -3,9 | -3,9 | -2,1 | -0,4 | -1,5 | 0,0 | -4,0 | -4,0 | x |
* Daňové příjmy hlavního města Prahy podle § 3 odst. 2 zákona č. 243/2000 Sb., kterým jsou definovány daňové příjmy krajů, jsou z důvodu lepší srovnatelnosti obsaženy ve sloupci Obce a hl. m. Praha, nikoliv ve sloupci Kraje, jak je tomu u daňové predikce |