Národní plán obnovy  

Přejdi na

Národní plán obnovy  


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Vybrané procesní aspekty vyřizování žádosti o informace se zřetelem na použití správního řádu

termíny:

22. 02. 2023, od 9:00 do 15:00 hod.
- 22. 03. 2023, od 9:00 do 15:00 hod.


Seminář bude probíhat prezenční formou od 9.00 do 15:00 hodinv budově Ministerstva vnitra, Centrotex, nám. Hrdinů 1634/3, Praha 4.

Seminář je určen pro specialisty v oboru vyřizování žádostí s určitou praxí. V rámci semináře není vysvětlován úvod do problematiky, ale řešení konkrétních procesních postupů s ohledem na ustanovení správního řádu po novelách zákona o svobodném přístupu k informacím.

Lektor: PaedDr. Slavomír Novotný, Ph.D.(1)

Pro přihlášení na školení prosím klikněte https://www.survio.com/survey/d/E9J2J9R8D3D5Y0G8W

Obsah:

  1. Ustanovení zákona č. 106/1999 Sb. o použití správního řádu
  2. Základní zásady činnosti správních orgánů
  3. Počítání lhůt a doručování
  4. Žádost o informace a její vyřízení včetně rozhodnutí o odmítnutí
  5. Nadřízený správní orgán
  6. Odvolací řízení včetně vykonatelnosti příkazu poskytnout informaci
  7. Řízení o stížnosti
  8. Ochrana před nečinností a přezkumné řízení
     

(1) PaedDr. Slavomír Novotný, Ph.D.


Působí v oblasti zveřejňování informací více než 17 let. Specializuje se na zákon o svobodném přístupu k informacím a zabývá se oblastí zpracování osobních údajů a jejich ochrany a zveřejňováním informací. Zastává funkci představeného oddělení otevřeného úřadu odboru právního Ministerstva průmyslu a obchodu. Věnuje se publikační a vzdělávací činnosti.

Účastníci přihlášení na toto školení se stávají podpořenou osobou projektu a jednou z neopomenutelných podmínek je vyplnění a odevzdání Monitorovacího listu podpořené osoby (docx, 223 kB), který je uveden do souladu s nařízením GDPR. Bez vyplnění výše uvedeného formuláře se není možné školení, ani jiných vzdělávacích aktivit projektu, zúčastnit. Pokud jste již v minulosti monitorovací list vyplňovali a předali nebo zaslali nám ho, nyní již není potřeba vyplňovat.

Vyplněný monitorovací list prosím předejte osobně na školení, nebo zašlete jednou z níže uvedených variant.

  1. Vyplněný monitorovací list a samostudium prosím podepište v listinné podobě, s podpisem jej naskenujte a zašlete na adresu proakseminare@mvcr.cz a zároveň jej odešlete poštou na adresu:
    Ministerstvo vnitra
    Oddělení podpory a rozvoje státní služby
    Jindřišská 34
    110 00 Praha 1
  2. Vyplněný monitorovací list můžete podepsat elektronicky a zaslat pouze v elektronické podobě na e-mail proakseminare@mvcr.cz.

  

Školení je pořádáno v rámci projektu Podpora profesionalizace a kvality státní služby a státní správy, CZ.03.4.74/0.0/0.0/15_019/0006173, který je spolufinancován z fondu EU prostřednictvím OP Zaměstnanost a ze státního rozpočtu ČR.

vytisknout  e-mailem