Národní plán obnovy  

Přejdi na

Národní plán obnovy  


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

VÝBĚROVÉ ŘÍZENÍ - na obsazení služebního místa ředitele/ky odboru veřejné správy, dozoru a kontroly

Platné do 23. 4. 2021, 15. PT, č. j.: MV-58693-3/SST-2021 

OZNÁMENÍ O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ

na obsazení služebního místa ředitele/ky odboru veřejné správy, dozoru a kontroly

V Praze dne 14. 4. 2021

Č. j.: MV-58693-3/SST-2021

Státní tajemník v Ministerstvu vnitra, jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě (dále jen "zákon"), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo ředitele/ky odboru veřejné správy, dozoru a kontroly, ID 17005093, v oborech služby:

  • 22. Legislativa a právní činnost,

  • 26. Systém veřejné správy a všeobecná vnitřní správa.

Služba na tomto služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu neurčitou. Předpokládaným termínem nástupu do služby na služebním místě je červen 2021.

Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k zákonu do 15. platové třídy. Místem výkonu služby je Praha.

Výkon služby na služebním místě zahrnuje:

  • zajišťování činnosti při výkonu dozoru nad výkonem samostatné působnosti obcí, krajů a hlavního města Prahy;

  • přípravu podání ministra vnitra určených krajským soudům, Nejvyššímu správnímu soudu a Ústavnímu soudu ve věcech dozoru nad výkonem samostatné působnosti územních samosprávných celků, včetně jednání za ministerstvo v řízení před soudy v těchto věcech;

  • kontrolu výkonu přenesené působnosti orgánů krajů a hlavního města Prahy na svěřeném úseku a organizování provádění kontrol ve spolupráci s příslušnými ústředními správními úřady na vybraných úsecích, činnosti při výkonu přenesené působnosti orgánů krajů a hlavního města Prahy, vyhodnocování jejich výsledků a předkládání návrhů na potřebná opatření vládě;

  • úkoly ministerstva při provádění kontrol výkonu samostatné působnosti územních samosprávných celků, pokud není organizačním řádem ministerstva stanoveno jinak;

  • provádění analýzy právního a skutkového stavu, včetně zpracování koncepcí budoucích právních úprav zákona o kontrole (kontrolního řádu), včetně plnění koordinační úlohy ve vztahu k tomuto právnímu předpisu;

  • rozpouštění zastupitelstev obcí, krajů a hlavního města Prahy v zákonem stanovených případech;

  • jednání za ministerstvo ve věcech žalob obcí, krajů a hlavního města Prahy proti rozhodnutí o rozpuštění zastupitelstva v řízení před soudy;

  • svolávání ustavujících zasedání nově zvolených zastupitelstev obcí, krajů a hlavního města Prahy v zákonem stanovených případech;

  • prostřednictvím podřízených zaměstnanců plnění úkolů správce obce, který je jmenován ministrem vnitra z řad zaměstnanců odboru veřejné správy, dozoru a kontroly, a kontrola jeho činnosti a příprava podkladů pro jmenování;

  • navrhování souhlasu ministrovi vnitra se jmenováním a odvoláváním ředitele krajského úřadu a ředitele Magistrátu hlavního města Prahy;

  • úkoly ministerstva jako nadřízeného správního orgánu orgánů krajů a hlavního města Prahy v řízeních vedených v samostatné působnosti a při přezkoumávání rozhodnutí orgánů krajů a hlavního města Prahy o právech a povinnostech fyzických a právnických osob ve věcech patřících do samostatné působnosti krajů a hlavního města Prahy, není-li organizačním řádem ministerstva stanoveno jinak;

  • pořádání metodických a koordinačních porad se zástupci krajských úřadů, ústředních správních úřadů a dalších představitelů veřejné správy na úseku dozoru a kontroly;

  • provádění analýzy právního a skutkového stavu, včetně zhodnocení nezbytnosti změny právní úpravy v oblasti územních samosprávných celků, zejména upravené zákonem o obcích, zákonem o krajích, zákonem o hlavním městě Praze, případně dalšími souvisejícími zákony a tvorba souvisejících návrhů právních předpisů;

  • provádění analýzy právního a skutkového stavu, včetně zpracování koncepcí budoucích právních úprav zákona o svobodném přístupu k informacím, s výjimkou problematiky otevřených dat v rozsahu působnosti odboru Hlavního architekta eGovernmentu;

  • poskytování metodické pomoci, zejména zpracovávání výkladových stanovisek a odpovědí na dotazy k aplikaci zákona o obcích, zákona o krajích, zákona o hlavním městě Praze, k zákonu o svobodném přístupu k informacím, zákona o kontrole a z dalších oblastí, které náležejí do jeho působnosti, zejména vůči územním samosprávným celkům;

  • poskytování metodické pomoci a přípravu souvisejících právních předpisů v oblasti odměňování členů zastupitelstev územních samosprávných celků;

  • rozhodování o odvoláních proti rozhodnutím krajů a hlavního města Prahy vydaných v samostatné působnosti a odmítnutí žádostí o poskytnutí informací podle právního předpisu a o stížnostech na postupy krajů a hlavního města Prahy v samostatné působnosti při vyřizování žádostí o poskytnutí informací podle právního předpisu;

  • plnění úkolů ministerstva v oblasti územních anomálií;

  • plnění úkolů ministerstva v oblasti oznamování identifikačních údajů, údajů o vazbách na ostatní územní prvky a lokalizačních údajů o nově zřízených částech obce, resp. při změnách a zániku částí obcí;

  • vedení přehledu o vyhlášených místních a krajských referendech, o výsledku hlasování v místních a krajských referendech, o provedení rozhodnutí přijatého v místním a krajském referendu a o nemožnosti provedení rozhodnutí přijatého v místním a krajském referendu pro rozpor s právním předpisem a poskytování metodické podpory na úseku referend;

  • rozhodování o převodu přenesené působnosti nebo její části z obecního úřadu obce s rozšířenou působností na jiný obecní úřad s rozšířenou působností v případě, že obecní úřad s rozšířenou působností tuto přenesenou působnost nebo její část neplní, a rozhodování o delegování určitého rozsahu výkonu státní správy obce s rozšířenou působností na obec s pověřeným obecním úřadem;

  • vydávání souhlasu ministerstva k uzavření veřejnoprávních smluv obcí s rozšířenou působností po projednání s věcně příslušným ministerstvem nebo jiným věcně příslušným ústředním správním úřadem;

  • zajištění porad ministerstva s řediteli krajských úřadů, ředitelem Magistrátu hlavního města Prahy, tajemníky obecních úřadů obcí s rozšířenou působností a zástupci ministerstev a jiných ústředních správních úřadů v oblasti přenesené působnosti, pokud není organizačním řádem ministerstva stanoveno jinak;

  • vedení evidence obcí v souvislosti s vydáváním souhlasu s názvem nové obce a rozhodování o názvu sloučených obcí, rozhodování o odvolání proti rozhodnutí krajských úřadů ve věci návrhu na oddělení částí obce, plnění úkolů ve věcech číslování domů, označování ulic a veřejných prostranství;

  • příprava podkladů pro vyjádření vlády k žádostem obcí o ustanovení městem nebo městysem;

  • zajišťování dalších činností podle příkazu představených v rámci platového zařazení a stanovených oborů služby;

  • vedení podřízených státních zaměstnanců zařazených v odboru veřejné správy, dozoru a kontroly, ukládání úkolů, organizování, řízení a kontrola výkonu jejich služby včetně dávání příkazů, řízení, organizace a kontrola práce zaměstnanců odboru.
     

Posuzovány budou žádosti1 o přijetí do služebního poměru a jmenování na služební místo představeného nebo 23. 4. 2021, tj. v této lhůtě zaslané služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu státního tajemníka v Ministerstvu vnitra, Ministerstvo vnitra, Nad Štolou 3, 170 34 Praha 7, nebo osobně podají do podatelny Ministerstva vnitra na výše uvedené adrese. Žádost lze podat rovněž v elektronické podobě s uznávaným elektronickým podpisem na elektronickou adresu služebního úřadu (posta@mvcr.cz) nebo prostřednictvím veřejné datové sítě do datové schránky (ID datové schránky: krk34e3).

Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: "Neotevírat" a slovy "Výběrové řízení na služební místo ředitele/ky odboru veřejné správy, dozoru a kontroly, ID 17005093".

Výběrového řízení na výše uvedené služební místo se v souladu se zákonem může zúčastnit žadatel/ka, který:

1) splňuje základní předpoklady stanovené zákonem, tj.:

  1. je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru;
    Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta první zákona dokládá příslušnými listinami, tj. průkazem totožnosti. Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 2 zákona doložit pouze písemné čestné prohlášení o státním občanství2 popř. prostou kopii průkazu totožnosti; uvedenou listinu je žadatel/ka v takovém případě povinen/na doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru;

  2. dosáhl věku 18 let [§ 25 odst. 1 písm. b) zákona];

  3. je plně svéprávný [§ 25 odst. 1 písm. c) zákona];
    Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta šestá zákona dokládá písemným čestným prohlášením3;

  4. je bezúhonný [§ 25 odst. 1 písm. d) zákona];
    Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta druhá zákona dokládá výpisem z evidence Rejstříku trestů, který nesmí být starší než 3 měsíce. Pokud žadatel/ka do žádosti poskytne údaje nutné k obstarání výpisu z evidence Rejstříku trestů4, není již povinen/a výpis z evidence Rejstříku trestů doložit, neboť si ho služební orgán vyžádá na základě poskytnutých údajů přímo od Rejstříku trestů;

  5. dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo [§ 25 odst. 1 písm. e) zákona], tj. vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu;
    Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta první zákona dokládá příslušnými listinami, tj. originálem nebo úředně ověřenou kopií dokladu o dosaženém vzdělání (vysokoškolského diplomu). Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 2 zákona doložit pouze písemné čestné prohlášení o dosaženém vzdělání5; uvedenou listinu v takovém případě je nutné doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru;

  6. má potřebnou zdravotní způsobilost [§ 25 odst. 1 písm. f) zákona];
    Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 3 zákona dokládá písemným čestným prohlášením6. U nejvhodnější/ho žadatele/ky vybrané/ho podle § 28 odst. 2 nebo 3 zákona služební orgán ověří splnění tohoto předpokladu zajištěním vstupní lékařské prohlídky podle zákona o specifických lékařských službách;

Požadavky stanovené podle § 25 odst. 5 zákona a služebním předpisem služebního orgánu:

2) splňuje požadavek stanovený podle § 25 odst. 5 písm. b) zákona a společném služebním předpisem náměstka ministra vnitra pro státní službu a státního tajemníka v Ministerstvu vnitra č. 46/2020, kterým se stanoví požadavky na služební a pracovní místa na Ministerstvu vnitra, přístupu k utajované informaci podle zákonem č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, ve znění pozdějších předpisů, na stupně utajení "Důvěrné";

Splnění tohoto požadavku se dokládá originálem nebo úředně ověřenou kopií platného Osvědčení fyzické osoby na stupeň utajení "Důvěrné", popřípadě i originálem nebo úředně ověřenou kopií platného Osvědčení fyzické osoby na stupeň utajení "Tajné" nebo "Přísně tajné". Nedoložení tohoto dokladu není důvodem pro vyřazení žádosti podle § 27 odst. 2 zákona. Pokud žadatel/ka nedisponuje příslušným dokladem a zároveň jeho žádost nebude z jiných důvodů vyřazena postupem podle § 27 odst. 2 zákona, bude akceptováno, pokud žadatel/ka doloží, že podal/a žádost o vydání osvědčení fyzické osoby příslušného stupně utajení nejpozději před vydáním rozhodnutí o jmenování na služební místo;

Další předpoklady pro výběrová řízení na služební místa představených:

3) je-li narozen/a přede dnem 1. prosince 1971, předloží originál nebo úředně ověřenou kopii osvědčení podle § 4 odst. 1 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky, o tom, že nebyl/a:

  1. příslušníkem Sboru národní bezpečnosti zařazeným ve složce Státní bezpečnosti,

  2. evidován v materiálech Státní bezpečnosti jako rezident, agent, držitel propůjčeného bytu, držitel konspiračního bytu, informátor nebo ideový spolupracovník Státní bezpečnosti;

Splnění tohoto předpokladu lze pro účely výběrového řízení doložit též dokladem, že žadatel/ka o vydání osvědčení požádal/a. Osvědčení je však žadatel/ka povinen/na doložit nejpozději před vyhodnocením výsledků výběrového řízení výběrovou komisí;

4) je-li narozen/a přede dnem 1. prosince 1971, předloží čestné prohlášení7 podle § 4 odst. 3 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky, o tom, že nebyl/a:

  1. tajemníkem orgánu Komunistické strany Československa nebo Komunistické strany Slovenska od stupně okresního nebo jemu na roveň postaveného výboru výše, členem předsednictva těchto výborů, členem ústředního výboru Komunistické strany Československa nebo ústředního výboru Komunistické strany Slovenska, členem Byra pro řízení stranické práce v českých zemích nebo členem Výboru pro řízení stranické práce v českých zemích, s výjimkou těch, kteří tyto funkce zastávali pouze v období od 1. 1. 1968 do 1. 5. 1969,

  2. pracovníkem aparátu orgánů uvedených pod písmenem a) na úseku politického řízení Sboru národní bezpečnosti,

  3. příslušníkem Lidových milicí,

  4. členem akčního výboru Národní fronty po 25. 2. 1948, prověrkových komisí po 25. 2. 1948 nebo prověrkových a normalizačních komisí po 21. 8. 1968,

  5. studentem na Vysoké škole Felixe Edmundoviče Dzeržinského při Radě ministrů Svazu sovětských socialistických republik pro příslušníky Státní bezpečnosti. Vysoké škole ministerstva vnitra Svazu sovětských socialistických republik pro příslušníky Veřejné bezpečnosti, Vyšší politické škole ministerstva Svazu sovětských socialistických republik nebo vědeckým aspirantem anebo účastníkem kursů delších než 3 měsíce na těchto školách;

5) podle § 57 odst. 3 zákona v prvním kole výběrového řízení se může zúčastnit osoba

  1. státní zaměstnanec vykonávající službu na služebním místě představeného v oboru služby, jehož se obsazované služební místo týká,

  2. vedoucí zaměstnanec zařazený v organizační složce státu, který působí v oboru, jehož obsah odpovídá oboru služby, a který řídí vedoucí zaměstnance,

  3. úředník územního samosprávného celku zařazený na pracovním místě alespoň vedoucího odboru krajského úřadu nebo obecního úřadu obce s rozšířenou působností, vykonává-li správní činnost obdobnou oboru služby, jehož se obsazované služební místo týká,

  4. vedoucí zaměstnanec regionální rady zařazený v úřadu regionální rady, který řídí jiné vedoucí zaměstnance, vykonává-li správní činnost obdobnou oboru služby, jehož se obsazované služební místo týká,

  5. akademický pracovník, který řídí jiné zaměstnance,

  6. vedoucí zaměstnanec mezinárodní organizace, který řídí vedoucí zaměstnance, nebo

  7. vedoucí úředník Evropské unie, který řídí jiné vedoucí úředníky Evropské unie.

Pokud v uplynulých 6 letech vykonával nejméně po dobu 3 let v organizační složce státu, v krajském úřadu, obecním úřadu obce s rozšířenou působností, regionální radě, instituci Evropské unie, mezinárodní organizaci, na vysoké škole nebo jako uvolněný člen zastupitelstva kraje nebo obce s rozšířenou působností činnosti podle § 5 zákona nebo činnosti obdobné.

Mezi činnosti podle § 5 zákona nebo činnosti obdobné lze považovat tj.:

  • přípravu návrhů právních předpisů8 a zajišťování právní činnosti9,

  • přípravu mezinárodních smluv a předpisů Evropské unie nebo jiné mezinárodní organizace,

  • přípravu návrhů koncepcí, strategií a programů,

  • řízení a usměrňování činnosti jiných správních úřadů, organizačních složek státu, které nejsou správními úřady, nebo orgánů veřejné moci, které nejsou správními úřady,

  • vytváření a správu informačních systémů veřejné správy podle zákona č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, s výjimkou provozních informačních systémů,

  • státní statistickou službu,

  • správu kapitoly státního rozpočtu vůči organizačním složkám státu a právnickým osobám, s výjimkou služebního úřadu, ve kterém je služba vykonávána,

  • ochranu utajovaných informací podle zákona č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, ve znění pozdějších předpisů,

  • zabezpečování obrany státu,

  • zajišťování vnitřního pořádku a bezpečnosti,

  • obhajobu zahraničních zájmů České republiky a zájmů České republiky vyplývajících z jejího členství v Evropské unii nebo v jiné mezinárodní organizaci,

  • přípravu nebo realizaci dotační politiky,

  • přípravu nebo realizaci politiky výzkumu a vývoje,

  • přípravu a provádění správních úkonů10 včetně kontroly,

  • ochranu obyvatelstva, krizové řízení a integrovaný záchranný systém,

  • zadávání veřejných zakázek,

  • audit,

  • zajišťování organizačních věcí služby a správy služebních vztahů a odměňování státních zaměstnanců11,

  • řízení (činností výše uvedených),

  • přípravu a vypracování odborných věcných podkladů (k činnostem výše uvedeným).

Splnění tohoto předpokladu se podle § 51 odst. 3 zákona dokládá originálem nebo úředně ověřenou kopií příslušných listin (např. pracovní smlouva, potvrzení o zaměstnání vydané zaměstnavatelem, nebo výpis z personálního spisu), z nichž je zřejmé, kdo je vydal a které prokazují dosaženou délku a povahu činností podle § 5 odst. 1 zákona nebo činností obdobných.

K žádosti dále žadatel/ka přiloží:

  1. strukturovaný profesní životopis,

  2. motivační dopis,

  3. písemnou práci v maximálním rozsahu 5 normostran12 na téma: "Další směřování odboru veřejné správy, dozoru a kontroly Ministerstva vnitra".

  

Služební úřad Ministerstvo vnitra podporuje rovnost žen a mužů a diverzitu v rozhodovacích pozicích.

Bližší informace poskytne:

Bc. Martin Procházka
kancelář státního tajemníka v Ministerstvu vnitra
Tel.: +420 974 833 349
e-mail: martin.prochazka@mvcr.cz

RNDr. Josef Postránecký
státní tajemník v Ministerstvu vnitra

  

1)
Formulář žádosti tvoří přílohu č. 1 tohoto oznámení.

2)
Písemné čestné prohlášení o státním občanství je zahrnuto ve formuláři žádosti a bude považováno za doložené, pokud žadatel/ka zaškrtne a doplní příslušné pole vztahující k tomuto čestnému prohlášení.

3)
Písemné čestné prohlášení o svéprávnosti je zahrnuto ve formuláři žádosti.

4)
Rozsah údajů nutných pro obstarání výpisu z evidence Rejstříku trestů je uveden ve formuláři žádosti.

5)
Písemné čestné prohlášení o dosaženém vzdělání je zahrnuto ve formuláři žádosti a bude považováno za doložené, pokud žadatel/ka zaškrtne a doplní příslušné pole vztahující k tomuto čestnému prohlášení.

6)
Písemné čestné prohlášení o zdravotní způsobilosti je zahrnuto ve formuláři žádosti.

7)
Písemné čestné prohlášení tvoří ppřílohu č. 2 tohoto oznámení.

8)
Zákon č. 309/1999 Sb., o Sbírce zákonů a o Sbírce Mezinárodních smluv, ve znění pozdějších předpisů.

9)
Např. § 105 odst. 2 zákona č. 150/2002 Sb., soudní řád správní, ve znění pozdějších předpisů.

10)
Např. § 15 odst. 2 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád.

11)
Mezi obdobné těmto činnostem lze zařadit činnosti v oblasti personalistiky a řízení lidských zdrojů.

12)
Tj. 30 řádků x 60 znaků (celkem 1 800 znaků) podle ČSN 01 6910 Úprava dokumentů zpracovaných textovými procesory, vydané Úřadem pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví (ÚNMZ) dne 1. července 2014, účinné od 1. srpna 2014.

  

vytisknout  e-mailem