Už 5 milionů lidí má svůj elektronický identifikační prostředek a může on-line komunikovat se státem, bankami i firmami
V roce 2022 pokračuje trend růstu využívání elektronických služeb státu i soukromého sektoru. Nejčastěji k tomu uživatelé využívají státní prostředek NIA ID fungující na kombinaci jména, hesla a SMS kódu. Nejvíce občanů pak vlastní identifikační prostředky vydávané bankami.
Rok 2021 byl rokem elektronické identifikace a průlomového nárůstu uživatelů služeb eGovernmentu. Tento nárůst se v letošním roce nezastavil. V tuto chvíli už dokonce počet občanů, kteří vlastní alespoň jeden elektronický identifikační prostředek (eID), překonal hranici 5 milionů. Možnost elektronicky se přihlašovat díky své Identitě občana a využívat tak služby eGovernmentu např. prostřednictvím portálů veřejné správy má tedy už polovina občanů Česka.
Nejvíce eID prostředků vydaly banky, konkrétně Česká spořitelna jich vydala 2,55 milionů, ČSOB téměř 2 miliony. Nejoblíbenější mezi uživateli a jednoznačně nejvyužívanější je však státní eID prostředek NIA ID, který už lidé použili 5,1 milionkrát. Následuje Bank ID České spořitelny s 2,8 miliony použití.
Obrovsky roste obliba nejmladšího eID prostředku, státního mobilního klíče eGovernmentu, který po nainstalování mobilní aplikace umožňuje rychlé přihlašování bez zadávání dalších ověřovacích kódů. Více o Identitě občana najdete zde, zřídit si svou vlastní lze zde.
Počet přihlášení za měsíc k 10. dubnu 2022
Klára Dlubalová
pověřená řízením odboru tisku a public relations