Odbor strategického rozvoje a koordinace veřejné správy
Ředitel: Ing. Mgr. David Sláma
Kancelář ředitele odboru: 974 816 644
e-mail: osr@mvcr.cz
Odbor se člení:
-
oddělení koordinace veřejné správy a mezinárodních vztahů
vedoucí: Mgr. Jakub Jaňura -
oddělení dostupnosti a financování veřejné správy
vedoucí: Ing. Marek Jetmar, Ph.D. -
oddělení publikace Sbírky zákonů a Sbírky mezinárodních smluv
vedoucí: Ing. Jaroslav Tománek
Předmětem činnosti odboru je:
-
koordinační úloha v oblasti organizace a výkonu veřejné správy s výjimkou činností spadajících do působnosti jiného útvaru ministerstva;
-
koordinace naplňování Implementačních plánů Strategického rámce rozvoje veřejné správy České republiky pro období 2014-2020 a jejich realizace dle jednotlivých strategických a specifických cílů ke zvýšení kvality, efektivity a transparentnosti veřejné správy spadajících do věcné působnosti odboru;
-
příprava koncepčních materiálů, podpora a metodické usměrňování zavádění metod řízení kvality u územních samosprávných celků v rámci činnosti Odborné sekce Kvalita ve veřejné správě, včetně zajištění gesce za konferenci kvality ve veřejné správě a za soutěž o Ceny Ministerstva vnitra za kvalitu a inovaci ve veřejné správě;
-
plnění úkolů v oblasti struktury, organizace a fungování veřejné správy u územních samosprávných celků, kvality v územní veřejné správě a snižování administrativní zátěže a jejich koordinace ve vztahu k Evropské unii a dalším mezinárodním organizacím, zejména k Organizaci pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (koordinace aktivit Výboru pro veřejné vládnutí), k Radě Evropy (koordinace aktivit Evropského řídícího výboru pro demokracii a správu) a při naplňování bilaterální a multilaterální spolupráce (například v rámci Visegrádské čtyřky);
-
plnění funkce sekretariátu Rady vlády pro veřejnou správu;
-
zpracování podkladů k návrhu státního rozpočtu pro stanovení příspěvku na výkon přenesené působnosti včetně tvorby celostátní koncepce na úseku financování výkonu státní správy přeneseného na územní samosprávné celky;
-
tvorba koncepce na úseku územního a správního členění státu, struktury a organizace územní veřejné správy;
-
stanovování správních obvodů obcí s pověřeným obecním úřadem a správních obvodů obcí s rozšířenou působností;
-
vedení databáze obcí;
-
příprava a realizace projektů spadajících do věcné působnosti útvaru ministerstva;
-
příprava a realizace projektů v oblasti zvýšení kvality a efektivity lidských zdrojů u územních samosprávných celků;
-
příprava koncepce Klientsky orientovaná veřejná správa 2030 a jejích prováděcích Akčních plánů;
-
příprava a realizace projektů rozvoje veřejné správy financovaných z Norských fondů;
-
zpracování analytických podkladů v oblasti veřejné správy;
-
pořádání a organizace motivační soutěže Přívětivý úřad;
-
zpracování metodických podkladů a studijních materiálů v oblasti veřejné správy;
-
zpracování kartografických výstupů k problematice veřejné správy;
-
zpracování a aktualizace Katalogu činností obcí a krajů;
-
zajištění publikace Sbírky zákonů a Sbírky mezinárodních smluv.
Brožura o činnosti odboru strategického rozvoje a koordinace veřejné správy za rok 2020 (pdf, 1,8 MB)
Brožura o činnosti odboru strategického rozvoje a koordinace veřejné správy za rok 2019 (pdf, 4,2 MB)