Odbor personálního řízení a kanceláře státního tajemníka
Ředitelka: Ing. Štěpánka Cvejnová
Adresa: Ministerstvo vnitra, Nad Štolou 3, 170 34 Praha 7
Telefon: +420 974 833 302
+420 974 833 306
Datová schránka: krk34e3
E-mail: kst@mvcr.cz
Odbor personálního řízení a kanceláře státního tajemníka zajišťuje příslušnými úkony výkon funkce státního tajemníka.
Odbor personálního řízení a kanceláře státního tajemníka v rámci svého předmětu činnosti odpovídá zejména za zajišťování
- řídicí činnosti státního tajemníka při realizaci působnosti ministerstva svěřené sekci a útvarům ministerstva zařazeným v sekci státního tajemníka;
- podkladů a příslušných úkonů pro plnění úkolů státního tajemníka v rozsahu odpovědnosti a pravomoci stanovené ministrem vnitra nebo úkolů státnímu tajemníkovi ministrem vnitra přímo uložených;
- podkladů pro úkony státního tajemníka vyplývající z jeho pravomoci a odpovědnosti služebního orgánu a osoby zmocněné jednat vůči zaměstnancům v pracovním poměru v ministerstvu jménem zaměstnavatele v pracovněprávních vztazích643);
Odbor personálního řízení a kanceláře státního tajemníka v rámci svého předmětu činnosti odpovídá rovněž za plnění koordinační úlohy v oblasti
- organizačních věcí státní služby, správy služebních a pracovněprávních vztahů a odměňování v ministerstvu, včetně vedoucích podřízených služebních úřadů, s výjimkou generálního ředitelství;
- přípravy návrhu systemizace služebních a pracovních míst v ministerstvu a podřízených služebních úřadech podle zákona č. 234/2014 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
Předmětem činnosti odboru personálního řízení a kanceláře státního tajemníka je dále zejména
- metodická činnost v oblasti personalistiky a problematiky odměňování v resortu;
- příprava a zpracování služebních předpisů státního tajemníka;
- výkon personální práce ve věcech služebního poměru státních zaměstnanců a ve věcech pracovního poměru zaměstnanců v pracovním poměru;
- plnění úkolů ministerstva jako zaměstnavatele na úseku kolektivního vyjednávání, s výjimkou generálního ředitelství, včetně spolupráce s odborovými organizacemi;
- zajišťování výběrových řízení na obsazení služebních míst státních zaměstnanců a vedoucích podřízených služebních úřadů;
- zajištění, realizace a koordinace úřednické zkoušky v oborech státní služby náležejících do působnosti ministerstva ve spolupráci s příslušnými odbornými útvary ministerstva a Národním bezpečnostním úřadem, jestliže se nejedná o obor státní služby náležející do působnosti sekce pro státní službu, včetně zabezpečení organizace vykonání obecné části úřednické zkoušky;
- personální rozvoj v ministerstvu a vzdělávání zaměstnanců;
- řízení a koordinace zavedení principů řízení kvality v ministerstvu vyjma sekce pro státní službu;
- výkon funkce odborného útvaru ministerstva v oblasti systemizace služebních a pracovních míst v ministerstvu a podřízených služebních úřadech, včetně přípravy návrhu systemizace služebních a pracovních míst podle zákona č. 234/2014 Sb., ve znění pozdějších předpisů;
- plnění funkce správce fondu kulturních a sociálních potřeb v ministerstvu, s výjimkou generálního ředitelství a policie, včetně hospodaření s prostředky tohoto fondu, tvorba zásad čerpání prostředků z fondu kulturních a sociálních potřeb;
- zajištění výkonu smírčí činnosti - mediace;
- příprava a aktualizace resortního protikorupčního programu, koordinace jeho realizace a vyhodnocování jeho plnění;
- koordinace aktivit resortu v oblasti lidskoprávních agend, zejména v oblasti prosazování rovných příležitostí mužů a žen, včetně výkonu funkce gender focal point, oblasti politiky přípravy na stárnutí populace a oblasti prosazování rovných příležitostí pro osoby se zdravotním postižením;
- koordinace aktivit ministerstva v oblasti vytváření podmínek pro sladění rodinného a osobního života státních zaměstnanců s výkonem služby a sladění rodinného a osobního života zaměstnanců v pracovním poměru s výkonem práce;
Odbor personálního řízení a kanceláře státního tajemníka se člení na:
oddělení systemizace a organizace ministerstva
- připravuje návrhy systemizace služebních a pracovních míst v ministerstvu a podřízených služebních úřadech podle zákona č. 234/2014 Sb., ve znění pozdějších předpisů;
- vykonává funkce odborného útvaru ministerstva v oblasti organizace výkonu působnosti ministerstva, tvoří organizační struktury ministerstva s výjimkou generálního ředitelství;
- posuzuje charakteristiky služebních míst a popisy činnosti v souvislosti s určením platových tříd;
vedoucí oddělení: Ing. Kateřina Vojtová, MPA
e-mail: katerina.vojtova@mvcr.cz
oddělení personální práce
- vykonává personální práci ve věcech služebního poměru státních zaměstnanců a ve věcech pracovního poměru zaměstnanců v pracovním poměru;
vedoucí oddělení: Ing. Bc. Lucie Záchulová
e-mail: lucie.zachulova@mvcr.cz
oddělení výběrových řízení a úřednické zkoušky
- zajišťuje, realizaci a koordinaci úřednické zkoušky v oborech státní služby náležejících do působnosti ministerstva ve spolupráci s příslušnými odbornými útvary ministerstva a Národním bezpečnostním úřadem, jestliže se nejedná o obor státní služby náležející do působnosti sekce pro státní službu, včetně zabezpečení organizace vykonání obecné části úřednické zkoušky;
vedoucí oddělení: Ing. Miloslava Baďurová
e-mail: miloslava.badurova@mvcr.cz
oddělení služebního řízení
- plní úkoly k zajištění ochrany práv a oprávněných zájmů státních zaměstnanců a zaměstnanců v pracovním poměru v rámci ministerstva;
- připravuje podkladů pro vyřízení stížností ve věcech výkonu státní služby a ve věcech služebního poměru, k jejichž vyřízení je příslušný státní tajemník;
- plnění roli příslušné osoby povinného subjektu podle zákona o ochraně oznamovatelů;
- zajišťuje činnosti sekretariátu kárné komise prvního stupně
- zajištuje výkon smírčí činnosti - mediaci.
vedoucí oddělení: JUDr. Andrea Fáberová
e-mail: andrea.faberova@mvcr.cz
oddělení mzdové účtárny
- zpracovává platy zaměstnanců;
- plní funkci správce fondu kulturních a sociálních potřeb v ministerstvu, s výjimkou generálního ředitelství a policie, včetně hospodaření s prostředky tohoto fondu, tvoří zásady čerpání prostředků z fondu kulturních a sociálních potřeb.
vedoucí oddělení: Ing. Martina Drábková
e-mail: martina.drabkova@mvcr.cz
oddělení rozvoje ministerstva
- zajišťuje personální rozvoj v ministerstvu a vzdělávání zaměstnanců
- koordinuje aktivity resortu v oblasti lidskoprávních agend, zejména v oblasti prosazování rovných příležitostí mužů a žen, včetně výkonu funkce gender focal point, oblasti politiky přípravy na stárnutí populace a oblasti prosazování rovných příležitostí pro osoby se zdravotním postižením;
- koordinuje aktivity ministerstva v oblasti vytváření podmínek pro sladění rodinného a osobního života státních zaměstnanců s výkonem služby a sladění rodinného a osobního života zaměstnanců v pracovním poměru s výkonem práce
vedoucí oddělení: Mgr. Kateřina Kotyzová, pověřena řízením
e-mail: katerina. kotyzova@mvcr.cz
organizační oddělení
- vede agendu služebních průkazů policistů a státních zaměstnanců a průkazů zaměstnanců v pracovním poměru;
- podílí se na zajišťování řídicí činnosti státního tajemníka při realizaci působnosti ministerstva svěřené sekci a útvarům ministerstva zařazeným v sekci státního tajemníka;
- podílí se na zajišťování podkladů a příslušných úkonů pro plnění úkolů státního tajemníka v rozsahu odpovědnosti a pravomoci stanovené ministrem vnitra nebo úkolů státnímu tajemníkovi ministrem vnitra přímo uložených;
vedoucí oddělení: Ing. Marie Vítková
e-mail: marie.vitkova@mvcr.cz