Kvalita poskytovaných služeb souvisejících s datovými schránkami je vysoká, ukázal průzkum
Dnes byly zveřejněny výsledky průzkumu zaměřeného na kvalitu poskytování informací a služeb spojených s Informačním systémem datových schránek (ISDS). V celorepublikovém průměru dosahuje spokojenost občanů hodnoty 76,93 %, v některých městech dokonce atakuje 90 % hranici.
Jde o průzkum metodou tzv. mystery shoppingu, která využívá anonymity zákazníků. Úředníci obsluhující datové schránky tak přistupovali k aktérům průzkumu jako k běžným klientům. Průzkum byl proveden za účelem zlepšení poskytovaných služeb občanům.
"Výsledky nás mile překvapily. Díky průzkumu jsme získali potřebné informace, které nyní můžeme využít pro zkvalitnění servisu poskytovaného občanům. Nyní víme, na které oblasti se zaměřit a co zlepšit," řekl k průzkumu Petr Stiegler, poradce Ministerstva vnitra pro oblast eGovernmentu.
Průzkum mj. testoval schopnost úředníků založit datovou schránku nebo přihlásit oprávněnou osobu. Kromě toho zjišťoval i přístup obsluhy datových schránek k zákazníkovi či rychlost vyřízení požadavku. Mezi městy se nejkvalitnějšími službami může pyšnit Tábor s výsledkem 87,62 %. Za ním se umístil Chomutov, který dosáhl 86,11 %, na třetím místě pak skončily České Budějovice s 86 %.
Nejlépe z krajů dopadl Jihočeský kraj, kde celková spokojenost činila 86,81 %.
Za pozitivní je možné považovat i fakt, že spokojenost v žádném kraji neklesla pod 70 %.
Celkově stoprocentní spokojenost zahrnující vystupování i znalosti zaznamenal průzkum u dvou úřednic z městských úřadů. Šlo o Martinu Forejtovou z městského úřadu v Táboře a Ivetu Stolarikovou z českobudějovického magistrátu.
Výsledky průzkumu podle krajů
O průzkumu:
Průzkum se uskutečnil na konci května 2011 a vypracovala ho společnost Mystery shoppers. Proběhl na městských úřadech a poštách ve 22 městech Čech, Moravy i Slezska. Mystery shopping je výzkumná metoda založená na simulovaném nákupu služeb a produktů. Slouží k identifikaci nedostatků a rezerv v poskytování služeb, prodeji i v komunikaci se zákazníkem.
O Informačním systému datových schránek:
Datové schránky jsou elektronické úložiště určené ke vzájemné úřední komunikaci občanů i firem se státem, ke komunikaci občanů i firem mezi sebou a mezi orgány veřejné moci. Odesílání datových zpráv je pro uživatele bezplatné. Pouze náklady za odeslání datových zpráv orgánů veřejné moci hradí stát ze státního rozpočtu.
Správcem Informačního systému datových schránek je Ministerstvo vnitra, provozovatelem Česká pošta. Dodavatelem systému je Telefónica O2.
Pavel Novák
ředitel odboru tisku a public relations