Digitální tma ve veřejné správě po Novém roce nehrozí
Ministerstvo vnitra připravilo řešení, které zajistí podporu klíčového systému veřejné správy – Czech POINT i v roce 2013. Návrh tohoto řešení bude předložen příští týden vládě ČR. Do doby, než bude ukončeno otevřené výběrové řízení probíhající od začátku dubna letošního roku a uzavřena smlouva s vítězem veřejné soutěže, bude systém spravovat dosavadní dodavatel, se kterým Ministerstvo vnitra plánuje uzavřít smlouvu formou jednacího řízení bez uveřejnění z důvodu existence tzv. krajně naléhavého případu ve smyslu § 23 odst. 4 písm. b) zákona o veřejných zakázkách.
„V tuto chvíli, kdy máme za sebou dlouhá a náročná jednání, věřím, že žádný kolaps systému nehrozí,“ uvedl náměstek ministra vnitra pro informační a komunikační technologie Radek Šmerda.
Veřejná zakázka pro realizaci služeb Správy centrály Czech POINT v období 9/2012–8/2016 formou otevřeného nadlimitního řízení byla vyhlášena 3.4.2012. Systém Czech POINT představuje páteřní systém veřejné správy v České republice. Nejedná se pouze o síť kontaktních míst veřejné správy, ale o komplexní systém, jehož prostřednictvím je zabezpečováno fungování většiny agend veřejné správy a justice. Systém je rozdělen na Czech POINT – kontaktní místo veřejné správy a variantu CzechPOINT@office. Kontaktních míst systému Czech POINT je aktuálně 6925, a to na obecních úřadech, pobočkách České pošty, Hospodářské komory, u notářů a na zahraničních zastupitelských úřadech.
ředitel odboru tisku a public relations