Centrální nákupy přinesly Ministerstvu vnitra vysoké úspory
Ministerstvo vnitra vyhodnotilo centrální nákupy, které byly realizovány v roce 2010. Výsledkem je 88 uspořených milionů.
Centrálními nákupy, které probíhají v souladu se zákonem č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, si Ministerstvo vnitra v loňském roce zajistilo tyto komodity:
- xerografický papír a obálky
- výpočetní technika
- kancelářský sedací, lehací a kovový nábytek
- tiskárny a multifunkční tiskárny včetně spotřebního materiálu
- kopírovací stroje
- originální a alternativní materiál pro tiskárny a kopírovací stroje
- záznamová a paměťová média
- pneumatiky
- pohonné hmoty do vlastních úložišť
Resort vnitra uskutečnil roce 2010 nákupy v hodnotě 455.277.243,- Kč. Obvyklá cena na trhu za stejný objem nákupů v roce 2010 je 543.385.833,- Kč. Vnitru se tak podařilo dosáhnout prostřednictvím centrálních nákupů v loňském roce úspěchu v podobě úspory ve výši 88.108.590,- Kč, tj. cca 16% oproti ceně obvyklé na trhu.
Vyhodnocení zahrnuje také nákup silové elektrické energie v hladině nízkého a vysokého napětí. Ministerstvo vnitra si na burzovní akci zajistilo dodávku elektrické energie na rok 2011, při níž se zdařilo uspořit plných 37%, tedy 67.670.345,- Kč oproti roku 2009.
Na pojištění vozidel na léta 2011 a 2012 uzavřelo vnitro smlouvy za 30.469.800,- Kč. Porovnáním ceny pojištění v resortu MV v předchozích dvou letech spolu s přepočítáním ceny na stejný počet vozidel byla zjištěna suma 35.144.692,- Kč. V této oblasti úspora dosáhla 4.674.892,- Kč, z toho 1.154.977,- Kč u zákonného pojištění a 3.519.915,- Kč u zákonného a havarijního pojištění. Procentuelně se jedná o úsporu cca 6% na jedno vozidlo u zákonného pojištění a 22% na jedno vozidlo u zákonného a havarijního pojištění. Je však nutné zdůraznit, že byly vysoutěženy parametry pojištění vyšší kvality, tj. zejména zvýšení maximálního limitu plnění ze 70/70 na 100/100 mil. Kč. V ceně pojištění je nad to zahrnuto i úrazové pojištění všech osob ve vozidle.
Díky této analýze získalo vnitro kromě informací o dosažených úsporách také přehled o četnosti nákupů a o podílu jednotlivých komodit na celkové úspoře.
Pavel Novák
ředitel odboru tisku a public relations