Brýle, návleky nebo testovací sady. Do krajů se o víkendu dostaly další miliony ochranných prostředků
Pod vedením ministra vnitra Jana Hamáčka dnes jednala Stálá pracovní skupina Ústředního krizového štábu. Vedení ÚKŠ jednalo o probíhající distribuci do krajů nebo záměru umožnit českým občanům vycestovat do zahraničí.
Předseda ÚKŠ a ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD) dnes informoval o probíhající distribuci ochranných pomůcek do krajů. „O víkendu měli hasiči dva velké závozy do krajů. Kromě pěti milionů roušek a stejného množství rukavic získaly kraje 350 tis. ochranných obleků a 250 tis. návleků,“ uvedl Jan Hamáček. Policie včera rozvezla 20 tisíc odběrových sad na testování a připravuje se rozvoz dalších 80 tis. sad, které dorazily dnes ráno. Koncem týdne také přiletí velká zásilka ochranných obleků. Celkem dosud Ministerstvo vnitra objednalo přes 100 mil. roušek a přes 10 mil. respirátorů.
Změny po Velikonocích
Velikonoce by dle předsedy ÚKŠ měly proběhnout ještě podle současných nařízení. Krizový štáb navrhuje vládě, aby se po Velikonocích umožnilo českým občanům v odůvodněných případech vycestovat do zahraničí. „Hranice zůstávají zavřené a víza se nevydávají, navrhujeme ale zrušit po Velikonocích plošný zákaz a umožnit našim občanům ve vážných případech vycestovat. Rozhodně se to ale nebude týkat například nákupů v Drážďanech,“ vysvětlil ministr vnitra. Tyto občany by čekaly po návratu přísné podmínky, kdy policie zaznamená jejich návrat a hygiena nařídí individuální karanténu.
ÚKŠ dnes také navrhne vládě povolit při dodržení bezpečnostních opatření jednání zastupitelstev.
Důležité odkazy:
- průběžné aktualizovaný seznam distribuovaných ochranných prostředků za MV zde,
- průběžně doplňované informace o ÚKŠ včetně statutu zde,
- záznamy tiskových videokonferencí zde,
- informace k současné situaci zveřejňujeme i na twitterovém účtu @vnitro zde,
- kontakt pro domácí výrobce ochranných pomůcek a zdravotnického materiálu na covpoint@mpo.cz,
- webové stránky pro výrobce zde.
Klára Dlubalová
pověřená řízením odboru tisku a public relations