Norské fondy  

Přejdi na

Norské fondy  


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Znovuotevřené specializované výběrové řízení pro odborníky v oblastech řešení krizí a migrace do institucí EU - pro nové uchazeče

Máte zkušenosti se zvládáním mimořádných událostí (krizových situací, přírodních katastrof, katastrof způsobených člověkem)? Rozumíte migraci, záležitostem týkajících se hranic a víz nebo vnitřní bezpečnosti včetně boji proti terorismu? Máte zájem o práci v mezinárodním prostředí?

Úřad EPSO ("European Personnel Selection Office") znovuotevírá specializované výběrové řízení na pozice odborníků v oborech 1. řešení krizí a 2. migrace a vnitřní bezpečnost pro Komisi, Radu, Parlament a Evropskou službu pro vnější činnost. V Komisi se bude jednat především o následující generální ředitelství: pro evropskou civilní ochranu a operace humanitární pomoci (GŘ ECHO, pro migraci a vnitřní věci (GŘ HOME) a pro mezinárodní partnerství (DG INTPA).

v souvislosti s novou možností absolvovat testy ve dvou libovolných úředních jazycích EU.

Jedná se o místo úředníka v platové třídě AD7 (služební poměr, nástupní základní plat je ve výši od cca 7.000 euro).

Obory, v nichž je vyhlašováno výběrové řízení - lze se přihlásit jen na jeden z nich:

  1. obor 1 - řešení krizí
  2. obor 2 - migrace a vnitřní bezpečnosti
     

Přihlásit se lze do 9. července 2024 (do 12:00 hodin středoevropského času).

Náplň práce (příklady, více v příloze II ve Vyhlášení výběrového řízení):

Řešení krizí

  • civilní ochrana, zvládání mimořádných událostí mj. prostřednictvím vojenských a donucovacích opatření včetně krizové komunikace
  • migrace a uprchlická krize, humanitární krize, bezpečnostní a konzulární krize
  • zdravotní krize včetně pandemie, epidemií a zdravotních evakuací
  • vypracování politik a právních předpisů v této oblasti, operativní činnost
  • provádění analýz, řízení finančních aspektů, řízení projektů
  • koordinace, vyjednávání, zastupování a spolupráce
     

Migrace a vnitřní bezpečnost

  • řízení migrace, azylu nebo mezinárodní ochrana (včetně mezinárodní spolupráce)
  • hranice a víza, cestovní doklady
  • vnitřní bezpečnost (včetně boje proti terorismu)
  • vypracování politik a právních předpisů v této oblasti, operativní činnost
  • provádění analýz, řízení finančních aspektů, řízení projektů
  • koordinace, vyjednávání, zastupování a spolupráce
     

Kvalifikační požadavky:

  • magisterský titul + min. 6 let relevantní odborné praxe (musí splňovat kritérium ohledně oblasti i ohledně činnosti)

nebo

  • bakalářský titul + min. 7 let relevantní odborná praxe (viz výše)
     

Jazykové znalosti: dva různé úřední jazyky EU

  • jazyk 1 musí být min. na úrovni C1 (libovolný z 24 úředních jazyků, může být čeština),
  • jazyk 2 musí být min. na úrovni B2 (libovolný z 24 úředních jazyků, může být angličtina).
     

Odbornici_AD7_v_oboru_reseni_krizi_a_migrace_a_vnitrni_bezpecnost-schema_-_20240531.png
Schéma výběrového řízení

Původní vyhlášení výběrového řízení v Úředním věstníku EU: ZDE (pdf, 2,2 MB).

Aktualizovaná část vyhlášení výběrového řízení v Úředním věstníku EU: ZDE (pdf, 632 kB).

Více informací a přihlášky pro řešení krizí: ZDE a pro migraci a vnitřní bezpečnost: ZDE.

Časté dotazy k přihláškám a účtu EPSO: ZDE.

Nejdříve je třeba si vytvořit účet EPSO, pokud jej již nemáte z minulosti. Přihlášku doporučujeme vyplnit v angličtině. Vyhledávání úspěšných uchazečů na rezervním seznamu probíhá nejčastěji v angličtině, proto má vyplnění přihlášky v angličtině své výhody. Vyplnění přihlášky nenechávejte na poslední chvíli.

Více o typech míst v institucích EU: ZDE.

Diplomatická akademie Ministerstva zahraničních věcí poskytuje českým uchazečům přípravu na jednotlivá kola výběrového řízení. Chcete-li být kontaktování s nabídkou přípravných kurzů pro Vaše výběrové řízení, nezapomeňte v přihlášce zaškrtnout, že chcete být kontaktováni s nabídkou pomoci ze strany ČR.

Informace o přípravných seminářích na výběrové řízení na emailu: vyberkaeu@mzv.cz.

  

vytisknout  e-mailem