Norské fondy  

Přejdi na

Norské fondy  


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Veřejná správa č. 1 / 2013

Vyšlo 10. 1. 2013 

Obálka 1 / 2013

Zpravodajství
SZIF a zemědělské agentury
Nová zelená úsporám začíná
Důchodová reforma startuje
Senát: Dvacáté výročí přijetí Ústavy
 
Rozhovor
Státní orgány by měly zákony vykládat jasně
Dan Jiránek, primátor Statutárního města Kladna a předseda SMO ČR
Církevní restituce se týkají zhruba patnácti procent obcí. Zchátralé budovy, do kterých dosud nikdo neinvestoval z důvodu nejasného vlastnictví, by konečně dostaly šanci na obnovu a rekonstrukci. Obce by díky odblokování majetku církví také mohly čerpat evropské dotace na dostavbu potřebné infrastruktury, kterou na blokovaných pozemcích není možné budovat. Znovu by rovněž mohla začít výstavba rodinných domů.
 
Připadali jsme si jako v Kocourkově
Jaromír Zajíček, tajemník Magistrátu města Děčín a předseda STMOÚ ČR
V prvním pololetí minulého roku jsme také úzce spolupracovali s příslušnými gestory na spuštění Základních registrů k 1. červenci 2012. Práce na úplném zprovoznění celé progresivní myšlenky nadále probíhají a postupně se vše rozjíždí. Je velká škoda, že ne vše bylo dobře připraveno.
 
Ubývají potřebné veřejné služby
Josef Bartoněk, předseda Sdružení místních samospráv České republiky
Postupně ubývají veřejné služby. Stát ve snaze „ušetřit“ služby z obcí stahuje a od občanů se tak vzdalují. Nezlepšila se ani dopravní dostupnost. Řekl bych, že se nepovedla první etapa reformy veřejné správy, když zanikly okresní struktury a vznikly kraje. Z krajů se stala politicko-mocenská centra, která se starají o zdravotnictví, školství a dopravu. Občané ale kraj nechápou jako „svůj“, protože kompetence, o kterých jsem hovořil, vnímají jako záležitost státu.
 
Téma
Interní auditoři přispívají k efektivitě veřejné správy
Josef Vincenec
Časopis Veřejná správa se dlouhodobě věnuje zvyšování kvality a efektivity služeb ve veřejné správě. V loňském roce jsme také blíže představili profesi interního auditora. Obě uvedená témata mají k sobě velice blízko. Zajímavé setkání se uskutečnilo koncem loňského roku v Liberci.
 
Konzultace
Aktuální legislativní vývoj v oblasti daňové mlčenlivosti
Jiří Kroupa
Povinnost mlčenlivosti správce daně jako klíčová složka takzvané daňové mlčenlivosti představuje v rámci obecné kategorie povinnosti mlčenlivosti při výkonu veřejné správy zcela specifickou problematiku.
Rejstřík vybraných článků 2012
 
Zahraničí
Portál o dovednostech
Vznikl nový nástroj pro podporu rozvoje lidských zdrojů na trhu práce.
 
Elektronická fakturace
Evropskou unii zajímají názory na používání elektronické fakturace ve veřejných zakázkách. Zapojte se do veřejné konzultace.
 
E-servis
Hledání jedinečnosti 2. část
Pokračujeme v hodnocení obcí. Přečíst si můžete postřehy porotců sledujících kritérium Informace o veřejné správě a elektronické služby.
 
Recenze
Tři tipy pro veřejnou správu
Spolupráce, partnerství a participace v místní veřejné správě; Samospráva venkovských obcí a místní rozvoj; Komunikace ve veřejné správě
 
Historie
České a moravské pivovary (53)
Labskozámecký a jeho osud
Pavel Jákl
Moderní průmyslová stavba byla dominantou města.
 
Volba Edvarda Beneše
Zuzana Pacinová
„Prezidentský úřad je těžký a odpovědný a vyžaduje proto plné síly. Vidím, že již nestačím a proto se vzdávám. Byl jsem čtyřikrát zvolen presidentem naší republiky: snad mi to dává legitimaci, abych vás poprosil a celý národ československý i spoluobčany národností ostatních, abyste při správě státu pamatovali na to, že státy se udržují těmi ideály, z nichž se zrodily.“ To napsal prezident Masaryk ve své abdikační listině, když se 14. prosince 1935 vzdal úřadu. Za svého nástupce doporučil Edvarda Beneše, o kterém byl přesvědčen, že udrží kontinuitu myšlenek, ducha a tradice republiky.

 

vytisknout  e-mailem