Norské fondy  

Přejdi na

Norské fondy  


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Propozice soutěže Parádní web 2014



Vyhlašovatelem soutěže Parádní web je časopis Veřejná správa, vydávaný Ministerstvem vnitra. 
  1. Cílem je podpořit u měst a obcí tvorbu originálních, dobře strukturovaných webových stránek s funkčním designem a také nápaditých multimédií zachycujících místní dění. Tím, že ji doprovází odborný seminář a v časopise Veřejná správa se zveřejňují metodické materiály, chce soutěž také přispět ke zvýšení povědomí zástupců samospráv o nových webových trendech.  
  2. Samosprávy měst a obcí se mohou soutěže zúčastnit s oficiálními webovými stránkami i videofilmy či videoklipy v délce maximálně 5 minut. Každá obec může nominovat zároveň webové stránky i video. V daném ročníku soutěže je možné se zúčastnit pouze s jedním videozáznamem.
  3. Videofilm (či videoklip) by měl zachycovat událost z místního dění nebo představovat obec či její zástupce. Musí mít patřičnou technickou úroveň a vzniknout v gesci obce. Mělo by se jednat o aktuální dílo, tedy vytvořené v daném roce.
  4. Parádním webu lze soutěžit maximálně dvakrát po sobě, vícekrát jen v případě, že webové stránky projdou zásadní proměnou. Obec, jejíž zástupce je členem poroty, se nemůže v daném roce soutěže zúčastnit.  
  5. Soutěž probíhá ve dvou fázích. V dubnu začíná Webparáda, do níž jsou postupně nominovány weby obcí ve dvou kategoriích „Vesnice a Městys“ a „Město“ (městská část by byla zařazena do kategorie Město). Účastníky soutěže, tedy buď weby přihlášené či navržené redakcí, posuzují z odborného hlediska ve třech kolech (duben, červen, srpen) porotci a určují jejich pořadí. Každého kola se účastní minimálně pět obcí a tři nejlepší z něho postupují do „velkého“ finále. Po celou dobu lze pro obce hlasovat. Webparáda bude ukončena k 1. říjnu 2014.
  6. Po ukončení Webparády vybere rozšířená porota z postupujících obcí ve „velkém“ finále v každé kategorii vítěze, který získá Cenu poroty. Weby se hodnotí podle následujících kritérií: Informace o veřejné správě a elektronické služby; Technická stránka, přístupnost a nové trendy;  Dění v obci, komunikace;  Grafika a přehlednost. Kritériím jsou přiděleny odlišné váhy: Informace o veřejné správě a elektronické služby (15); Technická stránka, přístupnost a nové trendy (15), Grafika a přehlednost (35); Dění v obci, komunikace (35).
  7. Z videí, ať již přihlášených, nebo v daném měsíci vytipovaných redakcí, bude během února až října vyhlašováno Video měsíce. Na závěr soutěže pak jedno z nich obdrží titul Parádní video 2014.  
  8. Cenu veřejnosti získává bez ohledu na kategorii web, který obdrží nejvíce hlasů veřejnosti. Redakce sestavuje v průběhu soutěže „aligátorovo menu“, tedy ochutnávku kvalitních a originálních webů obcí. Jeden z takto oceněných webů na závěr soutěže získává Cenu redakce časopisu Veřejná správa.
  9. Do soutěže je možné se přihlašovat v průběhu celého roku na e-mailech ivana.jungova@mvcr.cz či jiri.chum@mvcr.cz. Po celou dobu je soutěž otevřená podnětům upozorňujícím na zajímavé webové stránky či videa. Pokud budou splňovat podmínky soutěže, budou do ní zařazeny. Redakce si vyhrazuje právo některou cenu neudělit.
  10. Průběh a výsledky soutěže lze sledovat na stránkách časopisu Veřejná správa a na internetu na adrese www.mvcr.cz/vespra v rubrice Soutěž Parádní web.

 

vytisknout  e-mailem