Norské fondy  

Přejdi na

Norské fondy  


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Lákadlo, jak přitáhnout uživatele na stránky

Jak vznikaly stránky a jak jsou aktualizovány?
Choteč měla web již od roku 2001. V roce 2010 došlo k jejich inovaci a v této podobě existují dodnes. Starám se o jejich provoz poslední tři roky. Starosta na stránky dává novinky, co se týkají fungování obce. Jinak akce fotím, píši z nich články a umisťuji je na web. Jelikož se v Chotči teď již zdržuji málo, jsem také domluvený s místními, například se to týká dětských akcí, že občas zajistí krátkou reportáž sami.
 
Jaká je návštěvnost stránek?
Na webové stránky od 1. ledna 2013 přišlo 8 000 uživatelů, z toho unikátních 3 159. Nejčastěji lidé přichází z vyhledávače na dotaz Choteč, případně Choteč u Jičína, neboť v republice jsou tři Chotče. Dále se mezi hledanými výrazy objevuje Letecký den. Nejčastěji pak z Královéhradeckého kraje, což odpovídá tomu, že stránky navštěvují převážně místní. Každý uživatel, co přijde, zobrazí pět a půl stránky, to znamená, že tam pětkrát klikne. Šedesát čtyři procenta návštěvníků se na web vrací. Dá se říct, že jsou to lidé, kteří chodí opakovaně za něčím, něco hledají – třeba novinky. Míra opuštění, tedy procento návštěvníků, kteří odejdou v nějakém kratším čase z hlavní strany, je padesát jedna procent. O lidech, kteří na stránkách zůstanou, statistiky ukazují, že v průměru desetkrát kliknou. Člověk, který tam chodí opakovaně, je na webu přibližně pět minut.
 
Jak se osvědčily sociální sítě?
Choteč je na Facebooku, kde má padesát přátel. Sociální sítě jsme zavedli, protože na Facebooku tráví lidé více času než na stránkách. Když něco přidáme na stránky, tak to automaticky dáme na Facebook, aby viděli, že je něco nového a proklikem se tam vrátí. Je to o čtyřicet jedno procento více oproti rokům 2011 a 2012. To, že je Choteč na Facebooku, propagujeme také na akcích, kde zveřejníme plakát – najdete nás i tady. Také vpravo nahoře na stránkách je odkaz na tento profil na Facebooku. Vnímám Facebook jako určité lákadlo, jak přivést lidi zpátky na web. Například na Facebook dáme čtyři fotky, aby se pro další podrobnosti prokliknuli do stránek a začetli se blíž. Také máme RSS zdroj, aby se lidem, kteří si to zadají do čtečky, ukazovala nová zpráva.
 
Co nového na web připravujete?
Do budoucna bychom chtěli rozvíjet dále propagaci na Facebooku, sekci Podnikatelé v obci, zatím jsou tam tři firmy. Zvažovali jsme také diskusní fórum. Aktuální to bylo v době, kdy docházelo k odstupování zastupitelů. Místní si tak na internetu potřebovali vyměňovat názory. Řešilo se to například přes Facebook. Starší občané přitom nevěděli, jak se tam dostat, a když neměli účet, mohli jenom číst, ne psát příspěvky. Využívaná pro diskusi tedy byla sekce Ptáte se starosty. Tahle rubrika ale není pro takový účel vhodná. Dotaz se musí nejdřív autorizovat a starosta musí odpovědět. Byl v tom pak chaos. Zatím jsme diskusní fórum nezřídili. Na stránkách nabízíme možnost přidávání komentáře pod články, ale tam se diskuse moc nerozvíjí.

Ivana Jungová

vytisknout  e-mailem