Ministry of the interior of the Czech Republic  

Go

Modern Administration


Quick links: Sitemap Text version Česky Fulltext search


 

Main menu

 

 

Humor i hravost v animaci

Měst, která si nechala vytvořit animovaný film, jsme se zeptali, zda je animace vhodná pro propagaci, jaké výhody a nevýhody tato moderní forma prezentace má, jestli je součástí širšího rámce, třeba marketingové strategie, a zda využívají uvedenou grafiku i někde jinde.
 
Milana Grauová, starostka města Hodonín, 25 049 obyvatel
Krátký animovaný film Jak Cyril s Metodějem putovali přes Hodonín je prezentace města, která je cílena pro velmi široké publikum, má šanci zaujmout humorem i hravou formou. Film není určen pro odbornou veřejnost v oblasti historie. Animací se snažíme upoutat například na veletrzích cestovního ruchu, ale díky jejímu vzdělávacímu podtextu ji mohou využít i školy či školky. Nehledě na to, že animovaná forma seznamování veřejnosti s historií má u nás své kořeny – Jiří Trnka, Hermína Týrlová nebo Werichovo Fimfárum. Vždyť Staré pověsti české, mnohými považované za národní klenot, jsou, a to především způsobem zpracování, to znamená animací, srozumitelné všem.
 
Stanislav Mrvka, starosta města Jindřichův Hradec, 21 698 obyvatel
Animace je podle mého názoru jedna z nejvhodnějších forem propagace města. V rámci marketingové strategie na tyto formy klademe trvalý důraz a musím konstatovat, že se v praxi opravdu osvědčily. Nejvýraznějším prvkem je pro nás historie Jindřichova Hradce. Film Historie Jindřichova Hradce v animační zkratce je k vidění na stránkách města. V roce 2012, kdy film vznikl na základě koprodukční smlouvy s firmou KLUCIvespolek Kolín, získal také ocenění v rámci 8. evropského filmového festivalu o umění Arts a film 2012. Film se promítá v rámci prohlídky Domu gobelínů, kde je součástí stálé expozice. Je také využíván pro účely výuky v hodinách dějepisu na základních školách, a přináší tak milé zpestření v hodině, film je postaven na deseti stěžejních historických událostech města. Garantem odborné části filmu je Muzeum Jindřichohradecka, které spolupracovalo při přípravě scénáře. Film využíváme také na tiskových konferencích, seminářích, veletrzích a výstavách. DVD s filmem se prodává v informačním středisku, stejně tak omalovánky a pexeso na motivy z animovaného filmu.
 
Michaela Severová, odbor kultury a cestovního ruchu, MěÚ Litomyšl, 10 137 obyvatel
Domníváme se, že animace je vhodná pro propagaci destinace – použila ji nejen Litomyšl, ale například dobrovolné svazky obcí, jejichž je Litomyšl členem (Českomoravské pomezí či České dědictví UNESCO). Velkou výhodou je zapamatovatelnost, odlišnost a také určitá míra hravosti. Nevýhodou bývá vyšší cena, než je prosté natočení spotu. Spolupracovali jsme s firmou KLUCIvespolek Kolín. Při vytváření animovaného filmu je vše o dialogu, přesném zadání a společné práci od začátku až do konce. Ve spotu jsou pravdivé historické informace představeny formou mluveného slova a doplněny zábavnou animací – věříme, že si tak divák alespoň část informací zapamatuje. Vytvořenou grafiku vždy využíváme dál – například město Litomyšl má podle Krátkého příběhu o dlouhé historii Litomyšle vyrobené omalovánky či puzzle. Na bannerech na webu využíváme grafiku z virálních spotů Českomoravského pomezí. Českomoravské pomezí využívá grafiku z animovaných spotů ve stripech v geolokační hře Geofun a v současné době připravuje deskovou hru a další propagační předměty.

Připravila Ivana Jungová

Print  E-mail