Druhé společné vyjádření Ministerstva vnitra ČR a České pošty k možnému kriminálnímu zneužití obchodního sporu mezi ČP a panem Čadkem
Ministerstvo vnitra a Česká pošta pozorně sledují vývoj medializace možného kriminálního zneužití obchodního sporu mezi ČP a panem Čadkem. A to přesto, že možnost reagovat na jednotlivé skutečnosti je zásadně limitována faktem, že už v červnu podali v této věci ministr Milan Chovanec a manažeři ČP sérii trestních oznámení. Po podání obsáhlých výpovědí se zároveň písemně zavázali k mlčenlivosti, aby nedošlo k narušení vyšetřování, jež vedou specializované policejní složky pod dozorem Vrchního státního zastupitelství Praha. I nadále platí, že stanovisko k celé záležitosti obsahuje předchozí společné prohlášení z 12. srpna 2015.
Limitovaná možnost odpovídat ovšem neznamená, že není možné se ptát. Na základě porovnání jednotlivých výroků a faktů, jež zazněly v posledním týdnu na veřejnosti, bylo proto sestaveno 15 zásadních otázek, na něž je třeba hledat odpovědi proto, aby došlo k objasnění pravých důvodů této kampaně, kterou ministr vnitra Milan Chovanec podle svého dřívějšího vyjádření považuje za pokus o mediálně-politický atentát s ekonomickým cílem.
15 zásadních otázek spojených s možným kriminálním zneužitím obchodního sporu pana Čadka s Českou poštou
Otázky související s motivací a aktivitami pana Čadka
1. Proč pan Čadek čekal téměř dva roky s podáním žaloby na Českou poštu a proč k tomuto kroku přistoupil právě koncem dubna 2015?
2. Proč pan Čadek v průběhu jara a začátku léta aktivně vyhledával kontakty s představiteli státní správy a politické sféry a nespolehl se na soudní řešení svého sporu, pokud tvrdí, že disponuje řadou jednoznačných důkazů?
3. Proč pan Čadek v jednotlivých vyjádřeních pro média mění svoje stanovisko ke klíčovým momentům celého případu? Jde zejména o důvody a průběh jeho návštěvy na VSZ a o začátek a povahu jeho vztahu s panem Chocem.
4. Proč pan Čadek své údajné obchodní nároky vůči ČP dokládá mimo jiné e-maily pracovníků ČP, jež ovšem byly, dle názoru ČP, dodatečně upraveny, a tedy falzifikovány tak, aby v rozporu se skutečností podpořily nároky pana Čadka?
5. Proč byly do médií distribuovány jiné upravené, a tedy falzifikované e-maily, jež měly doložit vstřícnou reakci manažerky České pošty na korupční nabídku, přestože takováto vstřícná reakce nikdy nenastala?
6. Distribuoval tyto upravené, a tedy falzifikované e-maily do médií pan Čadek?
Otázky související s nahrávkou rozhovoru pánů Čadka a Choce
7. Proč byla většině novinářů distribuována nahrávka v upravené a zkrácené podobě, nikoliv celá?
8. Může být důvodem tohoto postupu fakt, že prostým poslechem celé nahrávky lze s vysokou pravděpodobností identifikovat jejího autora?
9. Proč se některá vyjádření z nahrávky liší od pozdějších vyjádření jejích aktérů v médiích?
Otázky související s nejnovějšími aktivitami pana Čadka
11. Proč pan Čadek začal nově vyhrožovat diskreditací pracovníků MV, kteří s jeho obchodním sporem neměli nic společného?
12. Jaká je souvislost agendy Zařízení služeb MV, kterou začal nově pan Čadek zmiňovat, s jeho obchodním sporem s Českou poštou? A pokud není, proč a z jakého důvodu se o ní nyní zajímá pan Čadek?
13. Kdo a s jakým cílem pořídil údajné fotografie pracovníků resortu MV?
14. Šlo o soukromou bezpečnostní agenturu? Pokud ano, kdo a proč za tyto aktivity platil?
15. Nakolik je náhoda, že se v celém případu objevují jména bezpečnostních agentur, případně jejich majitelů a spolupracovníků?
Lucie Nováková
ředitelka odboru tisku a public relations
Matyáš Vitík
tiskový mluvčí Česká pošta, s. p.
Print
E-mail
Facebook