Komunikace v prevenci kriminality II.
Studijní materiál “Prevence kriminality a média – lokální média”
Cílem vzdělávacího a výcvikového kurzu je prohloubit znalosti a dovednosti manažerů prevence kriminality a rozšířit je o další témata z oblasti komunikace.
Úterý 20. února 2007
8. 30 – 9. 15 – zahájení, diskuse o studijním textu Prevence kriminality a média
9. 30 – 10. 00 – první teoretický blok
- Informace
- Co je informace a co za informaci považujeme. Vztah mezi znalostí problematiky a mírou působení informace na příjemce. Informační bariéry.
- Komunikace
- Co je komunikace a co za komunikaci považujeme. Iniciátor komunikace, příjemce, vnímání komunikátu.
- Sdělení, komunikát (srozumitelnost). Efektivní komunikace. Zpětná vazba.
- Druhy komunikace ( verbální neverbální jednosměrná obousměrná).
- Komunikace v prevenci kriminality.
- Analýza předmětu komunikace.
10. 15 – 12. 30 - blok praktického výcviku
- Osobní komunikace
- Neverbální komunikace, první dojem, stereotypizace, role.
- Důvěra, emocionální pozice.
- Charakteristiky osobní komunikace.
- Dialog, rozhovor, konverzace, popovídání.
- Kladení otázek, otázky otevřené, uzavřené, alternativní a sugestivní, aktivní naslouchání.
- Empatie, emocionální inteligence.
12. 30 – 13. 30 oběd
13. 30 – 16. 30 - kombinace teorie a praktického výcviku
- Druhy veřejností, komunity a komunikace s nimi
- Skupiny v celku, jak s nimi komunikovat.
- Veřejné mínění, jak vzniká, jak se pohybuje.
- Komunita, komunikace s komunitou.
- Co ovlivňuje názory a postoje.
- Proces účinné komunikace.
- Mediální gramotnost
- Co je mediální gramotnost.
- Jak využít znalosti zásad mediální gramotnosti.
Středa 21. února
8. 15 – 10. 00 - první blok praktického výcviku
- Tvorba textů
- zásady tvorby stručných a srozumitelných textů
- testování srozumitelnosti a účinnosti připravených materiálů
- přílohy: testy, činnosti na webu
10. 15 – 13. 15 - druhý blok praktického výcviku
- Techniky ústního projevu
- ústní projev (přednáška, poradenství)
- hraní rolí - nácvik osobní komunikace, aktivní naslouchání
- pracovní listy
13. 15 oběd
14. 00 – 16. 00 - závěrečný hodnotící blok
- diskuse
- hodnocení – frekventanti hodnotí přínos kurzu