Ministry of the interior of the Czech Republic  

Go

Modern Administration


Quick links: Sitemap Text version Česky Fulltext search


 

Main menu

 

 

Jak vytváříte značku regionu?

 

Jak vytváříte značku regionu, jaké projekty k propagaci kraje pro turisty připravujete a zapojujete v nich ve větší míře informační technologie nebo místní gastronomii?
 
Karlovarský kraj
Mgr. Jana Pavlíková, tisková mluvčí
 
Značka našeho regionu je do jisté míry dána a je utvářena bohatstvím, které Karlovarskému kraji nadělila příroda. Řeč je o horkých minerálních pramenech a s nimi související dlouhodobou tradicí lázeňství a navazujících služeb. V moderním pojetí kraje jako územně správního celku se ho snažíme prezentovat ve všech směrech (na veletrzích, v médiích, v propagačních materiálech) jako místo, které vytváří zázemí pro mladé lidi, má strategickou pozici v sousedství Německa a po Praze je druhým nejnavštěvovanějším regionem republiky. S tím souvisí i jednotná prezentace krajského úřadu a Karlovarského kraje. Vydáváme tištěné propagační materiály o Karlovarském kraji, například publikace Lázeňství v Karlovarském kraji, Památky Karlovarského kraje, Západočeský lázeňský trojúhelník, Památkově chráněná území Karlovarského kraje, Krásy lázeňského kraje či Kroky slavných v regionu Karlovarském. Spolupracujeme s regionálními i celostátními médii, kde například formou rozhovorů, tiskových zpráv a inzerce informujeme například o snaze kraje o zápis Západočeského lázeňského trojúhelníku na seznam UNESCO.
 
Na rozsáhlém Turistickém portálu Karlovarského kraje jsou k dispozici veškeré informace o památkách, turistických cílech, službách a zajímavostech regionu. Vytvořili jsme také internetovou stránku zaměřenou speciálně na ubytování a turistické zajímavosti a budujeme fotobanku Karlovarského kraje. Dále prezentujeme kraj na veletrzích, například se s vlastní expozicí účastníme veletrhu cestovního ruchu RegionTour Brno, HolidayWorld Praha, Slovakiatour Bratislava nebo F.RE.E. Mnichov. Na většině akcí také propagujeme krajové speciality jako jsou likér Becherovka a lázeňské oplatky. I v rámci aktivit agentury CzechTourism a projektu Czech Specials podporujeme představení gastronomických regionálních specialit regionu; akce proběhla v Sokolově 29. května.
 
Rozvoj turistického ruchu podporujeme dalšími velkými krajskými projekty – v současnosti v Karlových varech probíhá rekonstrukce Becherovy vily v Karlových Varech a její proměna v interaktivní galerii, na což kraj získal dotaci z ROP Severozápad (celková investice činí 84,5 milionu korun), usilujeme o získání financí na obnovu historického skvostu v centru města, Císařských lázní, kde by měla vzniknout expozice krajského muzea zaměřená na lázeňství, multifunkční sál pro 500 osob a balneoknihovna. Kraj také staví nové úseky páteřní cyklostezky Ohře, které by jeho území měly v budoucnu propojit od hranic s Německem až k Ústeckému kraji (letos proběhla investice asi za 140 milionů korun). Vodákům je určen projekt Vodácká Ohře, dále se obnovují informační tabule na říční cestě, při březích budou instalovány nové odpadkové koše a rozšířeny služby tábořišť. V červnu byl zapsán do sítě národních geoparků geopark Egeria, který zahrnuje veškeré geologické unikáty, seismicky aktivní oblasti a montánní lokality v regionu.
 
V neposlední řadě také udržujeme vztahy s našimi zahraničními partnery – máme uzavřenou partnerskou smlouvu se Saskem, Bavorskem, Moskvou a čínským Čang Pchingem. Usilujeme o posun v jednání o zavedení přímého leteckého spojení z Pekingu do Prahy a čínské velvyslanectví jsme zásobili dostatkem propagačních materiálů určených k distribuci jejich dalším partnerům.
  
Liberecký kraj
Mgr. Jiří Langer, tiskový mluvčí
 
Liberecký kraj je znám především jako region vhodný pro aktivní turistiku díky husté síti turistických a cykloturistických tras, které návštěvníky zavedou i do těch nejvzdálenějších koutů kraje. Uvedenou „značku“ si kraj velice dobře uvědomuje a snaží se ji neustále rozvíjet a podporovat – například úzkou spoluprací s Klubem českých turistů či zajištěním objektivní koordinace cykloturistiky na území turistických regionů. Návštěvníci tuto spolupráci jistě ocení nejen v terénu, ale již při plánování svého výletu.
 
Na turistickém webu, který je jedním z našich nejdůležitějších marketingových nástrojů, je mapový portál. Zadáním počátečního a koncového bodu je tak možné naplánovat si svoji trasu, jejíž itinerář včetně výškového profilu portál následně vygeneruje. Itinerář lze nejen vytisknout, ale i stáhnout do přístroje GPS. Samozřejmostí jsou i připravené tipy na výlety ve formátu PDF. V nejbližší době čeká na uživatele i další rozšíření služeb, jako je videogalerie, panoramatické fotografie nebo nová fotobanka.
 
Další značkou regionu je i takzvaná Regionální certifikace kvality služeb, která by měla být vodítkem při hledání ubytování. Oproti jiným systémům hodnocení se Regionální certifikace ubytovacích služeb Libereckého kraje snaží zohlednit nejen rozsah služeb, ale i celkový dojem podniku s ohledem na jeho zaměření. Snaží se tak začlenit do hodnocení často opomíjený fakt, že služby každého podniku jsou dány jeho charakterem. Zcela jistě budete hledat něco jiného na horské chatě nebo naopak v kongresovém hotelu. Regionální certifikace nenahrazuje a ani není alternativou pro Oficiální jednotnou klasifikaci ubytovacích zařízení, kterou zajišťuje Asociace hotelů ČR.
 
Návštěvníci jistě ocení i další výstupy Integrovaného projektu cestovního ruchu jako jsou propagační materiály či nabídkový katalog. Ten představuje významný nástroj pro spolupráci s aktéry cestovního ruchu, zejména s cestovními kancelářemi a agenturami, ale i s dalšími subjekty, které organizují školení, kongresy a akce typu outdoor management training. Má jim tak posloužit jako inspirace pro každoroční aktualizaci jejich nabídky. Dalším cílem je podpořit rozvoj komplexních produktů cestovního ruchu a zvýšit zájem návštěvníků o Liberecký kraj. Aktuální nabídku služeb v cestovním ruchu pro jednotlivé zájmové skupiny naleznete na této adrese. Nabídkový katalog je zpracován v českém, anglickém a německém jazyce a je tvořen statickou částí – úvodními PDF texty, ve kterých jsou zmíněny obecné informace o možnostech pro danou cílovou skupinu (například kongresová turistika, školní výlety, aktivní dovolená) a dynamickou částí, elektronickým katalogem, ve kterém lze vyhledávat dle individuální potřeby. Liberecký kraj provede v letošním roce i dvě statistická šetření – profil návštěvníků kraje a motivační šetření mezi nimi. Jejich cílem je nejen zjištění, jaký je důvod jejich návštěvy, ale také poznání potřeb a přání, které by si pobytem v kraji rádi splnili.  
 

Moravskoslezský kraj
Bc. Šárka Vlčková, tisková mluvčí

Moravskoslezský kraj buduje značku regionu dlouhodobě. Zejména se snaží propagovat své území jako turisticky atraktivní destinaci, která bude lákat návštěvníky jak z domova, tak i ze zahraničí. Moravskoslezský kraj k tomu má řadu předpokladů, ať už se jedná o výskyt unikátních technických památek nadregionálního významu (aspirujících na zapsání do seznamu UNESCO) nebo historických klenotů, jako jsou zámky, hrady, zříceniny či přírodní zajímavosti. V neposlední řadě si mohou turisté vybírat mezi zařízeními pro kulturní, sportovní, lázeňské či wellness vyžití. Marketingová propagace je z velké části umožněna i díky čerpání finančních prostředků z takzvaných „evropských peněz" - tedy z Regionálního operačního programu NUTS 2 - Moravskoslezsko. Od roku 2008 do podzimu 2010 tak probíhají projekty Kraj mnoha barev a příležitostí II. a Využití marketingové strategie v aktivitách cestovního ruchu v Moravskoslezském kraji. Mimo jiné přispěly ke vzniku virtuálních prohlídek atraktivit kraje či nové fotobanky . Souběžně se již rozbíhá další marketingový projekt Moravskoslezský kraj - kraj plný zážitků I., který hojně využívá i nové nástroje, jako je internet. Dochází tak k překladům turistického portálu do jazykových mutací, byla vyhlášena webová fotosoutěž (od 1.7. - do 31. 8. 2010) či bude vytvořena 3D maketa Moravskoslezského kraje (3D prezentační model). Kromě témat jako jsou technické památky či hory a příroda na dosah městským aglomeracím se ve všech marketingových aktivitách snažíme propagovat i další unikátní skutečnosti jako jsou významné osobnosti či gastronomii. Dále je ve spolupráci čtyř moravských krajů dlouhodobě uskutečňován projekt na propagaci celé destinace Moravy a Slezska (Gastro průvodce Moravy a Slezska, Průvodce pěšího turisty Moravy a Slezska, Morava a Slezsko - průvodce po nejkrásnějších místech). Nový společný produkt pak bývá každoročně pokřtěn na Regiontouru v Brně. Nezapomínáme ani na aktivní a sportovně založené turisty. Díky projektu Beskydská magistrála bude vytvořen jednotný systém upravovaných lyžařských běžeckých tras a cyklotras s celoročním zviditelněním a lepší propagací. Mimo jiné dojde k rozmístění inventáře (informační tabule s mapami a panoramatickými pohledy, zastřešená odpočívadla, stojany na kola, lyže, sady nářadí na kola či lyže, elektronické informační panely). Orientačně-informační systém pak turistům nabídne důležité údaje jako jsou například stav upravenosti tras, aktuální počasí, sněhové zpravodajství, informace horské služby, dopravní spojení či možnosti parkování. Služba by měla být rozšířena i o efektivní naplánování trasy pomocí technologie GPS. Nedílnou součástí je také konání lyžařských, běžeckých a cyklistických závodů Pohár Beskydské magistrály, na což naváže obdobný projekt Jesenická magistrála. Ten bude předložen Moravskoslezským krajem do regionálního operačního programu na počátku roku 2011.
 

Plzeňský kraj
Mgr. René Zeithaml, vedoucí oddělení mediální komunikace 
 
Komunikační strategie týkající se cestovního ruchu Plzeňského kraje obsahuje několik stěžejních témat. Jde zejména o propagaci kraje jako vhodné destinace pro všechny věkové i zájmové skupiny tuzemských návštěvníků, dále o podporu kongresové i individuální turistiky i díky prezentaci v zahraničí a v neposlední řadě je kraj představován na českých ambasádách v zahraničí, například formou ochutnávek krajových specialit a ukázek lidových řemesel. Pro informování o zajímavostech kraje je využíván kompletní marketingový mix. Provozujeme webový portál www.turisturaj.cz, který prošel redesignem, úzce spolupracujeme s českými i zahraničními novinami a rádii, pravidelně se účastníme tuzemských i zahraničních veletrhů a výstav. V současnosti připravujeme nový projekt nazvaný Do Plzeňského kraje za přírodou, tradicemi a gastronomií, na jehož podporu žádáme finanční prostředky z regionálního operačního programu. Jeho cílem je představit Šumavu – zelenou střechu Evropy, tradice Chodska i gastronomické speciality jako jsou chodské koláče, pivo nebo sekt, které tvoří nedílnou součást unikátní nabídky kraje. Návštěvníky ze zahraničí lákáme do Plzeňského kraje také díky propagačnímu filmu v anglickém jazyce a potřebné informace pak získají z těchto webových stránek .

  
Ústecký kraj
Mgr. Magdalena Hanáčková, tisková mluvčí
 
Díky projektu Propagační a mediální kampaň vznikly nové logo Brána do Čech a slogan Krásu hledejte doma. Podle nové koncepce je sice upozaděna propagace celého kraje, zato se více soustředíme na prezentaci prostřednictvím čtyř přirozených turistických regionů: České Švýcarsko, České středohoří, Krušné hory a Poohří-Žatecko.  Současně se vznikem nové řady propagačních materiálů bude také probíhat mediální kampaň na internetu a také vznikne nový webový turistický portál. Dále lze uvést projekt Po stopách praotce Čecha, který je zaměřen především na rodiny s dětmi a využívá i geocaching. Kraj také připravuje umístění takzvaných hnědých cedulí, které budou upozorňovat na významné kulturně-historické a přírodní památky. Při přípravě nových propagačních materiálů se pamatovalo i na gastronomii, jeden z nich se totiž zaměří na speciality, jako jsou tradiční pivo a víno či známé likéry Stará Myslivecká nebo Klášterní tajemství.
 
Kraj Vysočina
Jitka Svatošová, tisková mluvčí

Propagaci kraje Vysočina jako celku se věnuje od června 2010 do února 2012 projekt Mediální kampaň turistického regionu Vysočina. Snaží se ho představit jako ideální místo pro strávení klidné rodinné dovolené v čistém prostředí. Kampaň bude probíhat prostřednictvím inzerce v novinách, internetu, rozhlasových spotů a distribuce katalogové zimní nabídky. Atraktivitu Vysočiny také přiblíží spoty promítané v kinech. Pro získání dalších informací bude ve všech inzerátech a spotech uváděn odkaz na turistický portál. Projekt byl předložen v rámci výzvy Regionálního operačního programu Jihovýchod, oblasti podpory 2.2 a je spolufinancován Evropskou unií. Dalším počinem je projekt na rozvoj regionální gastronomie Stezky dědictví, jehož produkt Průvodce regionální gastronomií pomáhá turistům vybrat si vhodnou restauraci. Na trhu totiž chybí soustředěná jednotná nabídka gastronomie, jež by podtrhla neopakovatelnou a typickou chuť regionů, a projekt se snaží tuto mezeru zaplnit. Průvodce je distribuován jak prostřednictvím turistických informačních center v příslušném regionu, tak i účastnících se restaurací. Projekt realizuje ECEAT ve spolupráci s partnery - Centrálou cestovního ruchu Jižní Moravy, příspěvkovou organizací VysočinaTourism, Baťovým kanálem, Moravským zemským muzeem, časopisem RevueHotel a společností Gastronomia Bohemica. Kromě toho jsme poprvé v letošním roce připravili Veletrh produktů typických pro kraj Vysočina, který hodláme na základě pozitivní zpětné vazby opakovat i v příštích letech. Mezi čtyřiceti osmi vystavovateli bylo zastoupeno regionální uzenářství, pivovarnictví, pekařství, mlékárenská výroba, čokoládové speciality, dřevařství, košíkářství, šperkařství, keramika, pěstitelství, výroba skla nebo výroba pleteného oblečení. Více jak čtvrtina vystavovatelů zde nabízela výrobky se značkou kvality VYSOČINA regionální produkt. Letos poprvé také mohli výrobci potravin přihlásit své produkty do soutěže o Regionání potravinu kraje Vysočina. S nápadem na novou značku Regionální potravina přišlo Ministerstvo zemědělství a soutěže jsou tak vyhlašovány i v ostatních krajích. 

Print  E-mail