Reklama z pohledu bezpečnosti silničního provozu na pozemních komunikacích v zahraničí
Problematika reklamy a bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích je ve středu zájmu ve všech motoristicky vyspělých státech a v poslední době i orgánů Evropské unie, a to jak po stránce kvalitativní (obsah reklamy), tak i kvantitativní (počtu, forma, umístění).
Následující přehled se nezabývá kvantitativní stránkou reklamy v dopravě, pouze konstatuje, zda v jednotlivých státech existuje možnost umístění reklamy (prostorové propagace) podél pozemních komunikací, a to jak v intravilánu (uvnitř zástavby), tak i v extravilánu (vně zástavby). Hlavní náplní přehledu je obsah reklamy z pohledu bezpečnosti silničního provozu.
Obsah reklamy je upraven v článku 4 Úmluvy o silničním provozu (Vídeň 1968 – Vídeňská konvence) Evropské hospodářské komise Organizace spojených národů, kde je zakázáno, aby prostorová propagace připomínala dopravní značení, a dále je zakázáno umísťovat na chodnících nebo na krajnici zařízení nebo vybavení, které by mohlo překážet chodcům, a to zejména starším a tělesně postiženým.
Plné znění dokumentu naleznete v přiloženém souboru.
Odbor prevence kriminality, 9.8.2010