Odbor azylové a migrační politiky  

Přejdi na

Státní služba  


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Občané budou moci ovlivnit bezpečnost ve svém městě

Ministr vnitra Ivan Langer a policejní prezident Oldřich Martinů se dnes v Plzni zúčastnili podpisu vůbec první Koordinační dohody. Dohodu podepsali zástupci Policie České republiky, města Plzně a Krajského ředitelství policie Západočeského kraje se sídlem v Plzni. 

 

"Jsem rád, že jsem dnes v Plzni u podpisu první koordinační dohody mezi samosprávou a policií. Tato dohoda je zcela v souladu s filozofií Reformy Policie ČR. Při řešení problémů, které tíží obyvatele, nutí zasednout k jednomu stolu zástupce 'trojúhelníku', čili představitele samosprávy, městské policie a Policie ČR," sdělil ministr vnitra Ivan Langer.

Policejní prezident Oldřich Martinů dodal: "Spolupráce se samosprávou je pro nás klíčová. O tom svědčí i fakt, že je obsažena ve druhém pilíři Reformy Policie ČR. Proto je pro mě dnešní podpis koordinační dohody historickým okamžikem."

Koordinační dohoda specifikuje spolupráci mezi městem a policií. Jejím podpisem došlo k naplnění druhého pilíře reformy Policie ČR. Město Plzeň je první v republice, které si vyzkouší, jak taková spolupráce bude fungovat.
 

Projekt Bezpečné město

Město Plzeň a Policie České republiky se rozhodly naplnit Koordinační dohodu spuštěním projektu "Bezpečné město". Občané města budou moci poukazovat na problémy, které je trápí a které zatím třeba nikdo neřešil. "Lidé budou moci volat svému strážníkovi, policistovi nebo kontaktovat svého obvodního zastupitele a upozornit na problém z oblasti bezpečnosti nebo veřejného pořádku, který trápí jeho nebo spoluobčany v daném místě", říká radní zodpovědný za bezpečnost města Plzně Karel Paleček. "Občanům bude mimo jiné k dispozici internetový portál, na kterém si mohou vyhledat svůj obvod, ulici a samozřejmě osoby, na které se mohou obrátit buď písemně, elektronickou formou nebo telefonicky. Chceme, aby každý znal svého policistu, strážníka nebo zastupitele zodpovědného za tuto oblast", dodává Paleček.

Uvedená osoba se bude muset problémem zabývat a hlavně ho řešit. V tomto případě totiž bude existovat kvalitní kontrola. "My ale potřebujeme informace hlavně od občanů, protože o spoustě problémů víme, ale o některých bohužel netušíme, a pokud nám lidé budou dávat podněty například - parkují věčně na trávníku, pravidelně je tady rušen noční klid v tu a tu dobu, pak je budeme moci vyřešit například posílením hlídky", říká primátor města Pavel Rödl a dodává, že cílem je zvýšit u občanů pocit bezpečí.

Dohodu dnes schválilo na svém zasedání Zastupitelstvo města Plzně a ještě téhož dne jí oficiálně podepsal primátor města Pavel Rödl a krajský ředitel policie Miloslav Maštera.

Internetový portál www.bezpecnemesto.eu bude přinášet informace týkající se prevence kriminality, poradny, aktualit a další zajímavosti.

  

Jana Malíková
ředitelka odboru a tisková mluvčí

  

vytisknout  e-mailem