Ministerstvo vnitra České republiky  

Přejdi na

Moderní úřad


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Datové schránky se představily v dalších městech

Dne 16. a 17. března 2009 se s datovými schránkami seznámili zájemci o tuto problematiku v Hradci Králové a Liberci. Ve středu 18. března pak budou datové schránky představeny také v Pardubicích. 

 

Tento týden se konaly další semináře o datových schránkách. První se konal v pondělí 16. března v Hradci Králové a účastnilo se ho více jak 300 osob. Dnes proběhl, za účasti více než 350 zájemců, seminář v Liberci. Informace o jednom z pilířů elektronizace státní správy si vyslechli jak ti, kteří budou od 1. července 2009 využívat datové schránky povinně, tedy právnické osoby a orgány veřejné moci, tak ti, kdo je budou moci používat nepovinně - fyzické osoby a podnikající fyzické osoby.

Semináře byly jedním článkem z celé řady seminářů, které připravilo Ministerstvo vnitra ve spolupráci s magazínem eGovernment. Odborníci zde vysvětlují problematiku datových schránek ještě před tím, než vejde v platnost zákon č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, který s sebou přinese povinnost datové schránky používat.

Náměstek ministra vnitra Zdeněk Zajíček, zodpovědný za oblast elektronizace veřejné správy, popsal datové schránky následujícími slovy: "Přes datové schránky bude možné odesílat a přijímat zprávy, zjišťovat stavy odeslaných zpráv, přijímat doklady o dodání a doručení či ověřovat, zda má adresát datovou schránku. Datové schránky budou umět používat elektronické formuláře. Pracovat budou na obdobném principu jako internetové bankovnictví."

  

Jana Malíková
ředitelka odboru a tisková mluvčí

  

vytisknout  e-mailem