Podpora a technické informace
- Základní popis systému podpory
- Školení a workshopy
- Plán odstávek
- Testování třetích stran
- Technické dokumentace
- Ostatní dokumentace
Základní popis systému podpory
Základní popis systému podpory
Informační systém o státní službě (ISoSS) je podporován vícestupňovým systémem podpory dle následujícího schématu:
Uživatelé
Uživatelé pracující v systému ISoSS ve služebních úřadech.
Tito uživatelé jsou ve svých činnostech podporováni primárně v otázkách základní technické podpory (nastavení počítačů, sítí, založení uživatelského účtu, přihlášení do systému atp.) příslušnými ICT podporami na svých služebních úřadech, případně ICT podporami příslušných ústředních správních úřadů.
Tato úroveň je označována jako 0. úroveň podpory uživatelů.
Ve všech otázkách k ISoSS jsou tito uživatelé současně podporováni ze strany Servisdesk ISoSS.
Servisdesk ISoSS - Operátoři
Základní kontaktní bod, na který se obracejí uživatelé se svými žádostmi o podporu, s hlášeními problémů při práci v systému ISoSS, se svými požadavky na práci a změny v systému ISoSS.
Servisní hlášení založené ve formuláři na portálu ISoSS autentizovaným uživatelem je v Servisdesku ISoSS automaticky založeno a přesměrováno na Manažera nastavení.
Pro hlášení a dotazy obdržené e-mailem založí operátor Servisdesku ISoSS v odůvodněných případech servisní hlášení v Servisdesku ISoSS manuálně.
Tato úroveň je označována jako 1. úroveň podpory uživatelů.
Je zajišťována pracovníky Ministerstva vnitra.
Servisdesk ISoSS - Manažeři nastavení
Manažer nastavení vyhodnocuje servisní hlášení a na základě toho odpovídá, řeší požadavek, předává požadavek k metodikovi, zakládá požadavek na změnu systému, informuje uživatele o realizaci či odmítnutí jeho požadavku.
Tato úroveň je označována jako 2. úroveň podpory uživatelů.
Je zajišťována pracovníky Ministerstva vnitra.
Manažer nastavení případně podle dostupných kapacit a priorit předává požadavky na řešení do 3. úrovně.
Servisdesk ISoSS - Řešitelé, konzultanti, metodici
V návaznosti na požadavky na řešení (hlášení, tikety), které obdržela 2. úroveň podpory (Servisdesk ISoSS – Manažeři nastavení), je na úrovni řešitelských skupin zajištěno vyřešení těchto požadavků a následné předání informace o vyřešení zpět uživateli.
Tato úroveň je označována jako 3. úroveň podpory uživatelů.
Je zajišťována pracovníky Ministerstva vnitra a České pošty, odštěpného závodu ICT služby.
Školení a workshopy
Plán odstávek
Plán odstávek
Plán odstávek ISoSS pro rok 2024 | ||||
---|---|---|---|---|
Začátek den | Začátek hod. | Konec den | Konec hod. | Poznámka |
12. 01. 2024 | 17:00 | 15. 01. 2024 | 06:00 | Celý systém ISoSS |
09. 02. 2024 | 17:00 | 12. 02. 2024 | 06:00 | Celý systém ISoSS |
15. 03. 2024 | 17:00 | 18. 03. 2024 | 06:00 | Celý systém ISoSS |
12. 04. 2024 | 17:00 | 15. 04. 2024 | 06:00 | Celý systém ISoSS |
24. 05. 2024 | 17:00 | 27. 05. 2024 | 06:00 | Celý systém ISoSS |
07. 06. 2024 | 17:00 | 10. 06. 2024 | 06:00 | Celý systém ISoSS |
28. 06. 2024 | 17:00 | 01. 07. 2024 | 06:00 | Celý systém ISoSS |
02. 08. 2024 | 17:00 | 05. 08. 2024 | 06:00 | Celý systém ISoSS |
30. 08. 2024 | 17:00 | 02. 09. 2024 | 06:00 | Celý systém ISoSS |
11. 10. 2024 | 17:00 | 14. 10. 2024 | 06:00 | Celý systém ISoSS |
15. 11. 2024 | 17:00 | 18. 11. 2024 | 06:00 | Celý systém ISoSS |
06. 12. 2024 | 17:00 | 09. 12. 2024 | 06:00 | Celý systém ISoSS |
Testování třetích stran
Testování třetích stran
Pracovní postup pro Testování třetích stran (verze 1.2) (pdf, 573 kB) (docx, 162 kB)
- Pracovní postup pro Testování třetích stran (verze 1.2 - rev) (pdf, 589 kB) (docx, 168 kB)
- Příloha k dokumentu Pracovní postup pro T3S (verze 1.1) (xls, 40 kB)
Pracovní postup pro Testování třetích stran, modul OSYS (verze 1.0) (pdf, 459 kB)
Technické dokumentace
Technické dokumentace
Technický manuál (verze 2.10)
- Technický manuál verze 2.10.1 (zip, 3,8 MB)
Metodické pokyny
- Matice opatření + komentáře verze 2.11 (xlsx, 144 kB)
- Postup oprav RSZ (7. 4. 2017) (pdf, 525 kB)
- Postup při migraci dat RSZ (21. 8. 2017) (pdf, 413 kB)
Pracovní postup k náběhu do produktivního provozu OSYS (verze 1.0) (pdf, 412 kB)
Číselníky
- Číselníky verze 2.14 (xlsx, 378 kB)
Přehled základních kontrol
- ISoSS - Přehled základních kontrol (pdf, 389 kB)
Registrační formuláře
- ISoSS - Žádost o registraci / změnu / výmaz technického uživatele - Produktivní prostředí (docx, 101 kB)
- ISoSS - Žádost o registraci / změnu / výmaz technického uživatele - Prostředí testování třetích stran (docx, 99 kB)
- ISoSS - Žádost o registraci / změnu / výmaz portálového uživatele - Prostředí testování třetích stran (docx, 104 kB)
Ostatní dokumentace
Ostatní dokumentace
Formuláře a postupy
Formulář - založení státního zaměstnance v PP na PM/SM - cizince do RZ (docx, 128 kB)
Formulář - Rekontrukce dat státního zaměstnance (docx, 90 kB)
Formulář - Žádost o založení státního zaměstnance do RSZ a přidělení evidenčního čísla (docx, 89 kB)
Postup při založení představených státních zaměstnanců do ISoSS jmenovaných před 1. 7. 2015 (pdf, 229 kB)
Prezentace
-
ISoSS - Prezentace OSYS Praha 21. 07. 2016 (pptx, 221 kB)
-
ISoSS - Prezentace OSYS Praha 12. 04. 2016 (pptx, 286 kB)
-
ISoSS - Prezentace Praha 3. 12. 2015 (pptx, 94 kB)