Bezpečnost silniční dopravy - Prevence
- Jak vybrat správnou a zejména bezpečnou autosedačku
- POZOR! Od 1. ledna 2011 jsou nové zákonné povinnosti pro řidiče
- Mladí řidiči – nebezpečí na silnicích (příklady z členských států Evropské unie)
- Reklama z pohledu bezpečnosti silničního provozu na pozemních komunikacích v zahraničí
- Cyklistická sezóna je tady; nezapomínejte ale také na možná rizika odcizení kola či vzniku úrazu při jízdě na kole
- I při opravě auta na silnici musíte být dobře vidět, jinak riskujete život!
- Jaro a nehody motocyklistů
- Projekt Zlínského kraje „Bezpečně do školy“
- Alkohol jako příčina dopravních nehod
- V zimním období více než jindy platí slogan „vidět a být viděn“
- Evropská komise k jízdě s rozsvícenými světly ve dne i za nesnížené viditelnosti
- Řidiči, vozte s sebou podepsanou „zelenou kartu“!
- Řidiči pozor, zimní období již přichází
- Evropská unie proti alkoholu za volantem
- V roce 2009 čeká na motoristy mnoho nových a důležitých povinností
- Nové technologie v oblasti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu ve Velké Británii
- Pozor na nové dopravní předpisy na Slovensku!
- Co zejména udělat při dopravní nehodě v zahraničí
- Prázdniny skončily, školní rok začíná
- Řidiči s praxí do 2 let včetně zaviní pod vlivem alkoholu cca 30 % z celkového počtu dopravních nehod zaviněných řidiči pod vlivem alkoholu (v roce 2006 27 %), přičemž řidiči s praxí do 1 roku zaviní z tohoto počtu více jak polovinu (v roce 2006 17 %).
- Mladí lidé ve věku do 25 let zaviní v průměru kolem 30 % všech dopravních nehod pod vlivem alkoholu; k nejvíce dopravním nehodám mladých řidičů pod vlivem alkoholu dochází mimo obec při nepřiměřené rychlosti jízdy.
- Dopravní nehody mladých řidičů, u kterých byl prokázán alkohol jsou spojeny s dalším negativním chováním - například v roce 2006 byl alkohol spojen v 53 % s rychlostí jízdy, ve 41 % s nesprávným způsobem jízdy a 6 % s ostatními způsoby nesprávného chování.
- Mladí řidiči s 0,3 % alkoholu vezoucí 2 a více spolucestujících mají 34 x větší šanci zavinit dopravní nehodu než řidiči ve věku nad 30 let s nulovou hladinou alkoholu v krvi a vezoucí pouze jednoho spolucestujícího.
- Riziko být účastníkem dopravní nehody se zvyšuje s narůstajícím promile alkoholu v krvi řidiče; nárůst je patrný již u 0,3 promile, prudký nárůst je potom od 0,6 promile a výše (The role of drinking driver in traffic accidents, Department of Police Administration, Indiana University).
- Řidiči motorových vozidel, řídící s více jak 0,0 promile alkoholu v krvi mají vyšší pravděpodobnost být účastníkem dopravní nehody než ti, kteří žádný alkohol v krvi nemají.
JUDr. Tomáš Koníček z odboru prevence kriminality MV
tel.: 974 833 217,
e-mail: sekropk@mvcr.cz
Ing. Jaroslav Hořín tajemník Pracovní skupiny
pro prevenci dětských úrazů a projektů BCA WHO
a Ministerstva zdravotnictví
mobil: 720 424 435
e-mail: j.horin@seznam.cz