6. Národní konference kvality ve veřejné správě
Informace z průběhu konference:
- Čtvrtek 11. února
- Středa 10. února
- Úterý 9. února
Úterý 9. února
12:00
V jihočeském Táboře právě začala 6. Národní konference kvality ve veřejné správě. Od úterý 9. února do čtvrtka 11. února 2010 vystoupí v místním kongresovém centru zástupci Ministerstva vnitra, obcí, Českého statistického úřadu, Nejvyššího kontrolního úřadu nebo Rady kvality. Základním pojítkem jejich příspěvků bude hledání možností, jak docílit zlepšení kvality veřejné správy ve vztahu k veřejnosti, zefektivnit činnost úřadů a naučit se správně využívat moderní technologie ve veřejné správě.
Konferenci úvodním projevem slavnostně zahájil náměstek ministra vnitra pro veřejnou správu, legislativu a archivnictví Richard Nouza. Pozdravil přítomné jménem Ministerstva vnitra a vyjádřil naději, že na konferenci zástupci úřadů a další vystupující seznámí účastníky s novými a důležitými poznatky ve zvyšování kvality ve veřejné správě. "Přeji této konferenci, aby nejen splnila očekávání, ale aby přinesla i něco navíc," uvedl v úvodním projevu Richard Nouza.
13:00
První den konference bude od 13 hodin pokračovat plenárním zasedáním, kde mj. vystoupí poradce náměstka ministra vnitra pro veřejnou správu, legislativu a archivnictví Robert Ledvinka s příspěvkem nazvaným "Hlavní cíle Ministerstva vnitra v podpoře kvality". Večer pak dojde k předání cen Ministerstva vnitra za kvalitu a inovaci ve veřejné správě.
14:00
Jako první přednesl svou prezentaci poradce náměstka ministra vnitra pro veřejnou správu, legislativu a archivnictví Robert Ledvinka, jediný zástupce ministerstva vnitra na plenárním zasedání. Základní tezí jeho prezentace byl předpoklad, že kvalitu ve veřejné správě je možné zvyšovat pouze s využitím moderních nástrojů a trvalým zkvalitňováním úředníků.
Předpokladem úspěchu veřejné správy je pak spokojený klient, tedy občan.
Kromě toho Robert Ledvinka také přítomné seznámil s prioritami ministerstva vnitra v této oblasti. Mezi priority patří podle Ledvinky např. vzdělávání úředníků v eGovernmentu, procesní modelování agend, katalog působení orgánů veřejné moci nebo projekt základních registrů. "Základní registry přinesou zásadní změny do veřejné správy. Bude se otáčet vztah mezi úřady a občanem," řekl mj. Ledvinka a vysvětlil, že jde především o to, že občan už nebude muset při komunikaci s orgánem veřejné moci předkládat spousty dokladů. "Bude na orgánu veřejné moci, ne na občanovi, aby si tyto údaje prostřednictvím základních registrů vyhledal," dodal.