Ministerstvo vnitra České republiky  

Přejdi na

Efektivní veřejná správa


Rychlé linky: Mapa serveru Textová verze English Rozšířené vyhledávání


 

Hlavní menu

 

 

Zavedení dvoufaktorové autentizace v prostředí Ministerstva vnitra 1.etapa (2FA I.)

Předmětem projektu je zavedení dvoufaktorové autentizace (2FA) uživatelů k informačním systémům Ministerstva vnitra (dále jen MV) prostřednictvím kontaktní části čipové karty/služebního průkazu státního zaměstnance / zaměstnance MV včetně vytváření kvalifikovaného elektronického podpisu a použití bezkontaktní části čipové karty pro přístupové systémy. Bude splněn požadavek na zvýšení bezpečnosti informačních systémů a striktní centrální řízení přístupu k datovým zdrojům MV. Projekt bude financován z Národního plánu obnovy, z výzvy č. 12. 

nove_NPO-financovano_EU_NGEU-MVCR_-_logo.jpg

Cílem projektu je implementovat moderní řešení dle požadavků na ochranu poskytovaných služeb podle zákona č. 181/2014 Sb., o kybernetické bezpečnosti a o změně některých zákonů (zákon o kybernetické bezpečnosti). Bude tak zvýšena celková bezpečnost komunikace v rámci informačního prostředí MV a dojde ke snížení administrativní náročnosti na současné řešení.

V rámci implementace projektu 2FA-E1 dojde k ověření funkčnosti navrženého řešení pro "malé vnitro", a to jak po stránce možností realizace v omezeném rozsahu, tak i po stránce funkčnosti a ověření prospěšnosti navrženého řešení. Řešení bude postavené jako modulární s možností využití řešení i jinými subjekty v rámci resortu MV i v ostatních organizačních složkách státu, popř. jiných subjektech veřejné správy.

V souladu se zákonem o státní službě a vyhláškou č. 388/2017 budou zaměstnancům vydávány průkazy umožňující řešení 2FA.

Vhodným způsobem se využije zákonné povinnosti k vydávání nových průkazů k přechodu na technologický standard umožňující zvýšení kybernetické bezpečnosti resortu MV.

Navrhovaná varianta řešení 2FA zajistí uživatelům komunikaci v rámci informačních systémů MV prostřednictvím kontaktní části čipové karty / průkazu včetně vytváření kvalifikovaného elektronického podpisu. Dále umožní použití bezkontaktní části čipové karty pro řízení přístupů do objektů.

Přínosem projektu je zvýšení bezpečnosti informačních systémů a striktní centrální řízení přístupu k datovým zdrojům MV.

Realizace projektu zefektivní a procesně zjednoduší vydávání průkazů v rámci MV nákupem karet s kompozitní vrstvou, která prodlouží její životnost. Bezpečnost vydávaných karet a flexibilita tisku bude zajištěna gravírováním personalizovaných údajů na karty místo současného tisku.

Realizace projektu: 1. 6. 2023 - 31. 12. 2024

Celkové způsobilé výdaje projektu, financované v rámci NPO: 24 993 000 Kč

Registrační číslo projektu: CZ.31.1.0/0.0/0.0/22_031/0008633

Projekt realizuje odbor provozu informačních technologií a komunikací Ministerstva vnitra.

  

vytisknout  e-mailem