Výzva k předkládání individuálních projektů v rámci operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost
Odbor strukturálních fondů vyhlašuje výzvu č. 41 pro předkládání IP 4.1 – Personální zajištění procesů vytěžení informací pro vytváření a konsolidaci kmenových evidencí pojištěnců
Číslo výzvy: 41
Název a číslo oblasti podpory: 4.1 Posilování institucionální kapacity a efektivnosti veřejné správy
Název výzvy: Výzva pro předkládání IP 4.1 – Personální zajištění procesů vytěžení informací pro vytváření a konsolidaci kmenových evidencí pojištěnců
- Posilování institucionální kapacity a efektivnosti výkonu veřejné správy a veřejných služeb.
- Zvýšit kvalitu regulace.
- Zefektivnit vzdělávání, odbornou přípravu a rozvoj úředníků správních úřadů
- Zlepšit kvalitu řízení a managementu ve správních úřadech
- Zvýšit transparentnost a otevřenost správních úřadů
- Zmírnit regionální rozdíly v poskytování veřejných služeb a zajistit jejich adekvátní dostupnost.
- podpora aplikace nástrojů zvyšování kvality a efektivity veřejné správy;
- zkvalitnění systému metodické pomoci v rámci celé veřejné správy, zejména však ve vazbě na územní veřejnou správu a její specifické potřeby;
- rozšiřování moderních ICT a aplikací eGovernmentu ve veřejné správě;
- důsledné využívání systému zpětné vazby s uživateli veřejných služeb a služeb veřejné správy, např. analýzy, průzkumy, trendy, jejich dostupnost a kvalita;
- vytvoření a zprovoznění informačního systému o veřejných službách, službách veřejné správy a dalších aspektech veřejné správy, který bude provozován jako nadstavba na stávajících informačních systémech veřejné správy.
- proškolení zaměstnanců veřejné správy související se zprovozněním informačního systému o veřejných službách, službách veřejné správy a dalších aspektech veřejné správy, který bude provozován jako nadstavba stávajících informačních systémů veřejné správy.
- Personální zajištění procesů vytěžení informací pro vytváření a konsolidaci kmenových evidencí pojištěnců a jejich individuálních kont v návaznosti na základní registry veřejné správy – projektový záměr č. 156 (návaznost na Usnesení vlády č. 536/2008)
Správní úřady, zaměstnanci těchto úřadů a organizace a organizační složky zřizované těmito úřady a jejich zaměstnanci
Vymezení žadatelů o finanční podporu:
- Česká správa sociálního zabezpečení - Odbor evropské koordinace a mezinárodních styků
Doba trvání realizace individuálních projektů:
Maximální délka trvání projektu jsou 3 roky.
V případě projektů, které se zaměřují na změny systému, vyžadující delší časový prostor pro realizaci, je možné prodloužení této maximální lhůty.
Limity finanční podpory:
Na tuto výzvu je určeno celkem 300 000 000,- Kč, z toho z ESF je 255 000 000 Kč (85%) a ze státního rozpočtu ČR je 45 000 000 Kč (15%).
Minimální objem finančních prostředků na projekt je 2 000 000 Kč.
Podpora bude poskytována formou přímého přidělení prostředků - projekty budou realizovány subjekty napojenými na veřejné rozpočty.
Limity křížového financování:
-
Maximální objem prostředků, které mohou být v rámci výzvy přiděleny na realizaci projektů je 300 000 000 Kč;
-
Maximální objem prostředků, které mohou být v rámci výzvy přiděleny pro křížové financování je 27 000 000 Kč (tj. 9 % z prostředků alokovaných na výzvu);
-
Maximální podíl způsobilých výdajů projektu, které mohou být hrazeny z křížového financování včetně garantovaného maximálního podílu nesmí přesáhnout výši 40 % způsobilých výdajů projektu ;
-
Garantovaný maximální podíl způsobilých výdajů projektu, které mohou být hrazeny z křížového financování, nepřesáhne 3 % ze způsobilých výdajů projektu.
Místo realizace individuálních projektů:
Oblast podpory bude zaměřena jak na cíl Konvergence tak na cíl Regionální konkurenceschopnost a zaměstnanost a bude realizována na celém území ČR.
Typ individuálního projektu:
Individuální projekt systémového charakteru.
Popis individuálního projektu:
Projekty založené na přímém přidělení prostředků programu na rozvoj národních politik a programů a na modernizaci, rozšíření kapacity a kvality nabídky veřejných služeb, na navržení nových systémů nebo na úpravu a zefektivnění stávajících systémů a na jejich zavedení do praxe.
Termín výzvy:
od 7. 5 2009 do 15. 12. 2009
Způsob, místo a termín předložení návrhu individuálního projektu:
Žádost v listinné podobě musí být předložena alespoň v jednom vyhotovení (originál) a ve čtyřech kopiích.
Žádost se vyplňuje do standardního formuláře, který je dostupný na webových stránkách www.eu-zadost.cz nebo www.eu-zadost.eu. Na internetových stránkách www.eu-zadost.cz a www.esfcr.cz je k dispozici „Průvodce vyplněním projektové žádosti OP LZZ (verze 1.3)“, který slouží žadateli jako návod pro registraci do aplikace Benefit7 a rovněž jako pomůcka pro vyplnění žádosti o finanční podporu v rámci konkrétní výzvy. Pro žadatele je zřízena hotline adresa benefit7@mpsv.cz, na kterou mohou posílat případné dotazy technického rázu.
Tištěná verze předkládané žádosti a žádost finálně uložená v aplikaci Benefit7 musí mít stejný Unikátní kód tzv. Hash (naleznete v zápatí každé strany žádosti). Listy výtisku žádosti je třeba pevně spojit, tj. podepsaná žádost musí být sešita a přelepena páskou v levém horním rohu nebo jiným obdobným způsobem zamezujícím neoprávněnému nakládání s žádostí. Páska musí být označena podpisem (případně podpisem a razítkem) představitele žadatele oprávněného jednat jeho jménem na první a poslední straně žádosti.
Listinná podoba žádosti (včetně příloh) musí být doručena na oficiální adresu vyhlašovatele v zalepené obálce doporučenou poštou, expresní zásilkovou službou (Messenger), interní poštou vyhlašovatele nebo předána osobně kontaktní osobě vyhlašovatele – viz níže.
Kontaktní osoba vyhlašovatele:
Oficiální adresa:
Ministerstvo vnitra ČR
Odbor strukturálních fondů
Nad Štolou 3
170 34 Praha 7 - Letná
Kontaktní adresa pro osobní doručení:
Ministerstvo vnitra ČR
Odbor strukturálních fondů
Jindřišská 34
110 00 Praha 1
Kontaktní osoba – Útvar hlavního architekta (pro získání Stanoviska):
Ministerstvo vnitra ČR
Nad Štolou 3
170 34 Praha 7 - Letná
Denisa Hrabáková
e-mail: hrabakovad@mvcr.cz
Kontaktní osoba pro osobní doručení: |
---|
Ing. Aleš Holeček |
Email: aholecek@mvcr.cz |
Tel.: 974 818 492 |
Na obálce musí být uvedeny následující údaje:
-
adresa vyhlašovatele včetně jména příslušného kontaktního pracovníka;
-
název programu;
-
číslo prioritní osy a oblasti podpory;
-
název programu podpory;
-
název projektu;
-
plný název a adresa žadatele;
-
upozornění „NEOTVÍRAT“ v levém horním rohu.
Žádosti je možné předkládat kdykoli v době platnosti výzvy. Žádosti doručené po termínu uzavření výzvy budou automaticky vyřazeny (opět pro žádosti doručované poštou nenírozhodující datum razítka na obálce).
Kritéria věcného hodnocení:
Předložené žádosti budou v souladu s Operačním manuálem OP LZZ hodnoceny na základě následujících kritérií věcného hodnocení OP LZZ.
Kritérium |
Subkritérium |
||
---|---|---|---|
A |
Smysl a cíle projektu |
A1 |
Zdůvodnění potřebnosti projektu |
A2 |
Vazba na cíle výzvy |
||
A3 |
Zhodnocení cílů projektu |
||
B |
Cílová skupina |
B1 |
Jasné vymezení cílové skupiny |
B2 |
Přiměřenost cílové skupiny |
||
B3 |
Přínos projektu pro cílovou skupinu |
||
B4 |
Způsob zapojení cílové skupiny |
||
C |
Žadatel |
C1 |
Kompetence žadatele |
C2 |
Zkušenosti žadatele a členů týmu |
||
C3 |
Partneři |
||
D |
Projektové řízení, udržitelnost a rizikovost projektu |
D1 |
Volba a popis klíčových aktivit a harmonogram projektu |
D2 |
Předpoklady pro udržitelnost projektu po skončení financování OP LZZ |
||
D3 |
Kvalita řízení rizik |
||
D4 |
Rizikovost projektu |
||
E |
Rozpočet projektu |
E1 |
Přiměřenost rozpočtu projektu jeho obsahové náplni a rozsahu |
E2 |
Přehlednost, srozumitelnost a věcná správnost rozpočtu |
||
F |
Výsledky a výstupy |
F1 |
Šíře a adekvátnost výběru monitorovacích indikátorů |
F2 |
Reálnost kvantitativních hodnot monitorovacích indikátorů |
||
F3 |
Přiměřenost výsledků vzhledem k požadovaným prostředkům |
||
G |
Rozpor s horizontálními tématy |
||
H |
Závěrečné zhodnocení |
Specifická kritéria věcného hodnocení[1]:
- Vazba na Usnesení vlády č. 757/2007 „Efektivní veřejná správa a přátelské veřejné služby – Strategie realizace Smart Administration v období 2007 – 2015“ a hexagon veřejné správy“[2]
- Kritérium „Synergie“ (IPRM)[3]
Další podmínky a omezení výzvy:
Projekty musejí být v souladu s dokumentem EFEKTIVNÍ VEŘEJNÁ SPRÁVA A PŘÁTELSKÉ VEŘEJNÉ SLUŽBY - Strategie realizace Smart Administration v období 2007–2015 schválené usnesením vlády České republiky ze dne 11. července 2007 č. 757
o strategii Efektivní veřejná správa a přátelské veřejné služby. Soulad se strategií předkládaných projektů, včetně vyjádření a technologické konzistentnosti předpokládaného řešení s celkovou architekturou posuzuje Útvar hlavního architekta (ÚHA). Stanovisko ÚHA musí být doloženo k žádosti o podporu jako povinná příloha (závazný vzor této přílohy vyhlašovatel výzvy nestanovil).
[1] Metodika hodnocení specifického kritéria je přílohou výzvy.
[2] Usnesení vlády je přílohou výzvy.
[3] Specifická bonifikace pro projekty zařazené do IPRM (Integrované plány města): V případě, že předložený projekt je zároveň zahrnut do IPRM, bude mu přidělena bodová bonifikace ve výši 10% ze získaného bodového ohodnocení. Tato bonifikace bude přičtena formou specifického kritéria „Synergie“, které bude uplatňováno pouze pro projekty IPRM. 10% bonifikaci je možné připsat pouze projektům, které v rámci hodnocení obecných kritérií získaly 65 a více bodů.