Komunikace v prevenci kriminality I.
Studijní materiál “Marketingová komunikace v prevenci kriminality”
Vzdělávací a výcvikový kurz má za cíl seznámit manažery prevence kriminality se základními znalostmi a dovednostmi z oblasti komunikace.na podporu realizace projektů prevence kriminality na místní úrovni s použitím principů marketingové komunikace.
Pondělí 5. února 2007
13. 30 – 16. 30 - úvodní vystoupení a základní terminologie
- Prevence kriminality
- Základní pojmy
- Strategie prevence kriminality
- Priority odboru prevence kriminality
- Program prevence kriminality na místní úrovni - Partnerství (analýza trestné činnosti, příprava programu, typy projektů)
Úterý 6. února 2007 (teoretická část)
8. 30 – 9. 15
Diskuse účastníků o studijním materiálu Marketingová komunikace v prevenci kriminality, podle znalostí a potřeb účastníků možné doladění níže popsaného programu
9. 30 – 12. 00 - první přednáškový blok s přestávkou
- Marketingová komunikace a její využití v prevenci kriminality
- Základní pojmy
- Hlavní pilíře strategického marketingu
- 5 rozhodovacích kroků (stanovení komunikačních cílů, rozpočet, obsah sdělení, média, vyhodnocení)
- Analýza předmětu komunikace, cíle, cílové skupiny, zvolené argumentace. komunikačních prostředků
- Klasický marketingový postup - model navrhovaného postupu pro projekty prevence kriminality
- Interní komunikace uvnitř organizace
12. 00 – 13. 00 - oběd
13. 00 – 16. 30 – druhý přednáškový blok s přestávkou
- Způsoby a formy marketingové komunikace
- Propagační akce – komunikace s veřejností prostřednictvím akcí
- subjekt, předmět akce, cíl a plán akce, realizátoři, prostředky a formy vlastní akce,
- prostředky a formy doprovodných akcí, média, zpětná vazba
- Práce s médii – komunikace s veřejností prostřednictvím médií
- základní pravidla spolupráce s médii, priority ve spolupráci s médii, zásady
- plánování spolupráce s médii, tiskový mluvčí, prostředky individuálního působení.
- tisková informace, tisková zpráva, tiskové akce (konference, briefingy, tisková
- střediska a jiné formy tiskových akcí) , mediální gramotnost.
- Osobní komunikace na dálku
- telefon, dopis, e- mail, fax, SMS
- Internet – komunikace s veřejností prostřednictvím internetových stránek
- Propagační akce – komunikace s veřejností prostřednictvím akcí
Středa 7. února 2007 (praktický výcvik)
8. 30 – 11. 45 - první blok praktických cvičení s přestávkou
12. 00 – 13. 00 - oběd
13. 00 – 16. 00 - druhý blok výcviku, hodnocení kurzu, závěr
- Praktický výcvik
- zásady tvorby stručných a srozumitelných textů
- testování srozumitelnosti a účinnosti připravených materiálů
- ústní projev (přednáška, poradenství)
- cvičení interní komunikace
- prezentace před kamerou
- pracovní listy
- případové studie z oblasti prevence kriminality (model navrhovaného postupu pro projekty prevence kriminality na místní úrovni)
- diskuse
- hodnocení – frekventanti hodnotí přínos kurzu