5. konference kvality ve veřejné správě (Paříž 2008)
- 5. konference kvality ve veřejné správě (Paříž 2008)
- Příspěvky zaslané v rámci výzvy
Ve dnech 20. - 22. října 2008 se uskuteční 5. mezinárodní konference kvality, tentokráte v rámci francouzského předsednictví v Paříži. Tato konference má přispět ke zlepšení vztahů administrativních orgánů různých členských zemí a zdůraznit evropský rozměr reformních procesů, se kterými jsou všechny země EU konfrontovány.
Konference je otevřena pro všechny zájemce z řad institucí státní správy i samosprávy. Mohou se seznámit a posléze i využít příkladů a zkušeností z ostatních členských států Evropské unie. Registrace na konferenci je otevřena od 19. května 2008 na stránkách http://www.5qualiconference.eu(v anglickém a francouzském jazyce). Registrační poplatek činí 650 € na osobu.
Konference bude rozdělena na plenární zasedání, agory (prezentace s řízenými diskuzemi) a workshopy. Hlavním tématem konference je "občan v centru kvalitní veřejné správy". Organizátoři popisují téma konference takto: hlavním cílem veřejné správy je zlepšení života občanů. Abychom k tomuto cíli dospěli, je nezbytné zapojit do veřejné správy řízení procesů kvality. Soustředíme-li se na občana, musíme také ověřit spolupráci všech aktérů, státní správy, nevládních organizací a soukromého sektoru.
Hlavní téma je rozděleno do čtyř oblastí a z každé oblasti vyplývají témata dobré praxe, která budou naplněna konkrétními příspěvky z jednotlivých členských zemí EU.
- Zlepšení života občanů
- Zjednodušení administrativních úkonů a zmenšení administrativní zátěže
- Blízkost a dostupnost služeb (místní služby, vzdálené služby)
- Spokojenost uživatele (potřeby "vyjádřené" nebo "uložené úřadem")
- Zapojení občanů - hnací síla zlepšení kvality ve veřejných službách
- Definování veřejných služeb ve spolupráci s občany
- Začlenění občanů do veřejného rozhodovacího procesu
- Zahrnutí občanů do vytváření veřejných služeb
- Hodnocení kvality veřejných služeb občany
- Nové klíčové sociální otázky
- Sociální a občanská témata
- Řešení demografických otázek
- Adaptace veřejných služeb potřebám občanů a různorodosti komunity
- Zainteresované strany zajímající se o kvalitu služeb
- Spolupráce mezi různými zainteresovanými stranami (úředníky, odboráři, politickými stranami a volenými představiteli, soukromým sektorem, občany, asociacemi, médii, atd.)
- Závazky zainteresovaných stran k politice kvality
- Podněty zainteresovaných stran ke zlepšení efektivity administrativy
Každá členská země EU bude v rámci 5. konference kvality v Paříži prezentovat 2 příklady dobré praxe.