Propozice soutěže Parádní web 2014
Vyhlašovatelem soutěže Parádní web je časopis Veřejná správa, vydávaný Ministerstvem vnitra.
- Cílem je podpořit u měst a obcí tvorbu originálních, dobře strukturovaných webových stránek s funkčním designem a také nápaditých multimédií zachycujících místní dění. Tím, že ji doprovází odborný seminář a v časopise Veřejná správa se zveřejňují metodické materiály, chce soutěž také přispět ke zvýšení povědomí zástupců samospráv o nových webových trendech.
- Samosprávy měst a obcí se mohou soutěže zúčastnit s oficiálními webovými stránkami i videofilmy či videoklipy v délce maximálně 5 minut. Každá obec může nominovat zároveň webové stránky i video. V daném ročníku soutěže je možné se zúčastnit pouze s jedním videozáznamem.
- Videofilm (či videoklip) by měl zachycovat událost z místního dění nebo představovat obec či její zástupce. Musí mít patřičnou technickou úroveň a vzniknout v gesci obce. Mělo by se jednat o aktuální dílo, tedy vytvořené v daném roce.
- V Parádním webu lze soutěžit maximálně dvakrát po sobě, vícekrát jen v případě, že webové stránky projdou zásadní proměnou. Obec, jejíž zástupce je členem poroty, se nemůže v daném roce soutěže zúčastnit.
- Soutěž probíhá ve dvou fázích. V dubnu začíná Webparáda, do níž jsou postupně nominovány weby obcí ve dvou kategoriích „Vesnice a Městys“ a „Město“ (městská část by byla zařazena do kategorie Město). Účastníky soutěže, tedy buď weby přihlášené či navržené redakcí, posuzují z odborného hlediska ve třech kolech (duben, červen, srpen) porotci a určují jejich pořadí. Každého kola se účastní minimálně pět obcí a tři nejlepší z něho postupují do „velkého“ finále. Po celou dobu lze pro obce hlasovat. Webparáda bude ukončena k 1. říjnu 2014.
- Po ukončení Webparády vybere rozšířená porota z postupujících obcí ve „velkém“ finále v každé kategorii vítěze, který získá Cenu poroty. Weby se hodnotí podle následujících kritérií: Informace o veřejné správě a elektronické služby; Technická stránka, přístupnost a nové trendy; Dění v obci, komunikace; Grafika a přehlednost. Kritériím jsou přiděleny odlišné váhy: Informace o veřejné správě a elektronické služby (15); Technická stránka, přístupnost a nové trendy (15), Grafika a přehlednost (35); Dění v obci, komunikace (35).
- Z videí, ať již přihlášených, nebo v daném měsíci vytipovaných redakcí, bude během února až října vyhlašováno Video měsíce. Na závěr soutěže pak jedno z nich obdrží titul Parádní video 2014.
- Cenu veřejnosti získává bez ohledu na kategorii web, který obdrží nejvíce hlasů veřejnosti. Redakce sestavuje v průběhu soutěže „aligátorovo menu“, tedy ochutnávku kvalitních a originálních webů obcí. Jeden z takto oceněných webů na závěr soutěže získává Cenu redakce časopisu Veřejná správa.
- Do soutěže je možné se přihlašovat v průběhu celého roku na e-mailech ivana.jungova@mvcr.cz či jiri.chum@mvcr.cz. Po celou dobu je soutěž otevřená podnětům upozorňujícím na zajímavé webové stránky či videa. Pokud budou splňovat podmínky soutěže, budou do ní zařazeny. Redakce si vyhrazuje právo některou cenu neudělit.
- Průběh a výsledky soutěže lze sledovat na stránkách časopisu Veřejná správa a na internetu na adrese www.mvcr.cz/vespra v rubrice Soutěž Parádní web.