Bytová správa ministerstva vnitra  


 

Hlavní menu

 

 

Přes Portál občana zjistíte stav bodového konta řidiče a jednoduše podáte i daňové přiznání

Ke stávajícím 37 online službám státu dostupných přes Portál občana přibývají postupně další. Spolupráce s finanční správou, která zjednoduší podání elektronického daňového přiznání, se testuje už nyní, v průběhu září dojde k propojení s centrálním registrem řidičů. Dále se plánuje připojení části informačního systému katastru nemovitostí. 

Nabídka služeb státu, které jsou dostupné online prostřednictvím Portálu občana, se bude dále rozšiřovat. Od září se připojí Ministerstvo dopravy s registrem řidičů, následovat bude i registr vozidel. „Spolupráce s Ministerstvem dopravy a propojení s Centrálním registrem řidičů umožní přes Portál občana nahlížet na vlastní kartu řidiče. Lidé tak získají přehled o stavu svého bodového konta i o spáchaných přestupcích. Na končící platnost řidičského průkazu mohou být upozorněni smskou,“ uvedl ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD).
 
Generální finanční ředitelství je již dnes připojené ve zkušebním provozu. Od září bude možné jeho služby přes Portál občana využívat plně. Díky eObčance dojde k bezpečnému ověření totožnosti držitele průkazu, což mu umožní vyplnit elektronický formulář a podat přiznání k dani z příjmu fyzických osob. Údaje o poplatníkovi se nově vyplňují automaticky. Další v řadě se plánuje připojení části informačního systému katastru nemovitostí.
 
Doménu gov.cz, na níž byl 8. července 2018 spuštěn Portál občana, navštívilo za měsíc po spuštění přes 100 000 lidí. Ukazuje se, že o elektronickou komunikaci se státem je zájem. K dostupným online službám se za první měsíc fungování přihlásilo už 15 300 uživatelů. Lidé na Portálu občana nejvíce využívají možnost vyžádat si elektronicky výpisy z veřejných rejstříků či údajů z registru obyvatel.
 
Elektronický občanský průkaz - eObčanka, díky níž je možné se přihlásit k online službám na Portálu občana, zajišťuje prokázání totožnosti na nejvyšší možné úrovni i na dálku. Od 1. července, kdy se začaly eObčanky vydávat, eviduje Ministerstvo vnitra k dnešnímu dni již přes 230 000 žádostí o nový průkaz, vydáno jich bylo více než 150 000. Zájemci o online komunikaci se státem, kteří mají aktivovaný čip, představují třetinu dospělých držitelů nových eObčanek.
 
 
Marika Vitnerová
pověřená řízením odboru tisku a PR 

vytisknout  e-mailem